הרשויות בטורקיה הרחיבו את החיפוש אחר חלקי גופו של העיתונאי הסעודי הגולה ג'מאל חשוקג'י, שעל פי החשד נרצח לפני כשבועיים בקונסוליה הסעודית באיסטנבול, כך מסר הלילה (שישי) בכיר במשטרה הטורקית לסוכנות רויטרס. על פי הבכיר, לאחר שנלקחו דוגמיות רבות מהקונסוליה, המשטרה מחפשת בשלב זה את שאריות העיתונאי הביקורתי ביער ובעיירת חוף באזור איסטנבול.



במקביל לכך נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס גם הוא לפרשה שמזעזעת את המערכת הדיפלומטית הבינלאומית, והעריך כי חשוקג'י כבר אינו בן החיים. בשיחה עם כתבים ענה הנשיא לשאלה האם הוא מאמין שהעיתונאי מת: "זה בהחלט נראה לי ככה זה מאד עצוב". 



כזכור, העיתונאי שנחשב למבקר של משפחת המלוכה, נכנס לקונסוליה הסעודית באיטסנבול בתחילת החודש, ומאז נעלמו עקבותיו. הרשויות בטורקיה חושדות כי במהלך שהותו באיסטנבול, חוליית חיסול של כ-15 איש חקרו אותו בעינויים עד שמת כתוצאה מכך, ולאחר מכן גופתו בותרה והוברחה מטורקיה. החוקרים בטורקיה אף טוענים כי שעונו החכם של חשוקג'י הקליט את האירוע.



בשלב זה סעודיה עדיין מכחישה כי העיתונאי נרצח בקונסוליה, אליה נכנס בתחילת החודש ולא יצא ממנה, אך לא מספקת הסבר לגורלו. בעבר אף דווח כי הממלכה שוקלת להודות במותו של חשוקג'י, אך להטיל את האשם בפקידים זוטרים, ולא על משפחת המלוכה. עם זאת, החקירה הטורקית זיהתה עד כה חלק מהחשודים במעורבות באירוע כמקורבים למשטר בריאד, בהם מי שחשוד כשומר ראשו של יורש העצר והאיש החזק בממלכה, מוחמד בן סלמאן, והרופא הראשי של שירות הביטחון במדינה.



הפרשייה מציבה את בעלת בריתה של סעודיה, ארצות הברית, במצב מאוד לא נוח. מצד אחד, הקשרים בין הממלכה לארה"ב חשובים לכלכלה האמריקאית, ובן סלמאן נחשב למקורב מאוד לחתנו של הנשיא, ג'ארד קושנר ומהעומדים בחזית המאבק מול איראן, אך מצד שני, רציחתו של עיתונאי נחשב, שאף היה תושב קבע בארצות הברית וכתב בעיתון הוושינגטון פוסט, הוא צעד שיהיה לבית הלבן קשה מאוד להתעלם מפעולה בוטה שכזו.



שלשום שוחח נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עם יורש העצר הסעודי בנוגע לנושא ואיים כי אם יתברר שבית המלוכה הסתיר פרטים ושיקר, יהיו לדבר השלכות. לאחר השיחה אמר טראמפ כי "בן סלמאן הכחיש מכל וכל מעורבות או ידיעה על שהתרחש בקונסוליה באיסטנבול", והוסיף כי "במהלך השיחה היה מזכיר המדינה ליד בן סלמאן, ויורש העצר הבטיח כי החקירה שמנהלת סעודיה תהיה מקיפה ומלאה, וכי תשובות בנושא יגיעו בקרוב". עוד אמר טראמפ לרשת פוק האמריקאית כי זאת תהיה התפתחות שלילית אם יורש העצר או המלך סלמאן ידעו מראש על היעלמות העיתונאי".



"זה תלוי האם המלך או יורש העצר ידעו על כך מראש. הכי חשוב זה לברר מה קרה, אך אם הם ידעו על זה מראש, זה יהיה רע". מי שהביע ביקורת חריפה הרבה יותר כלפי הסעודים היה הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם, שקרא למלך להחליף את יורש העצר. "הוא צריך ללכת", אמר גרהאם ופנה לסעודיה, "אם אתם מקשיבים, יש הרבה אנשים טובים שאתם יכולים לבחור בהם, אבל בן סלמאן טימא את עצמו ואת סעודיה".