כמעט שלושה שבועות עברו מאז נכנס העיתונאי הסעודי הגולה, ג'מאל חשוקג'י, לקונסוליה הסעודית באיסטנבול, ועד שהממלכה הערבית הגדולה הודתה כי הוא מצא את מותו בה. בית המלוכה הודה הלילה (שבת) כי חשוקג'י אכן נהרג במבנה הקונסוליה, אך טענה כי הוא מת במהלך קטטה, וכי לא הייתה הוראה להורגו או לחטוף אותו מטורקיה. סעודיה אף הודיעה כי שני בכירים בממלכה פוטרו בעקבות הפרשה, אחד מהם הוא יועץ לבית המלוכה והשני הוא סגן מפקד כוחות הביטחון במדינה.



נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב להודעה הסעודית ואמר כי "מדובר בצעד ראשון, בצעד גדול". הנשיא הוסיף כי "הרבה אנשים היו מעורבים במקרה, ואני חושב שזה צעד ראשון נהדר. סעודיה היתה בעלת ברית חשובה, מה שקרה היה בלתי נסבל". למרות דברי השבח מצד הנשיא האמריקאי, הגרסה הסעודית לא תואמת את השתלשלות האירועים כפי שהרשויות הטורקיות מציגות אותה, ולא הציגה ראיות לגרסתה, כך שייתכן ולא מדובר בסוף פסוק, אם אכן בידי טורקיה הקלטות משעונו החכם של חשוקג'י, כפי שהיא טוענת, והוכחות שייסתרו את הגרסה הסעודית.



כזכור, פרשת היעלמות העיתונאי, פרשה שמערערת את יחסי החוץ של סעודיה ופוגעת במאמצי המיתוג מחדש שלה, החלה בתחילת החודש, כאשר חשוקג'י - עיתונאי סעודי גולה וביקורתי כלפי בית המלוכה, נכנס לקונסוליה הסעודית באיסטנבול כדי להנפיק טופס שמוכיח שהוא התגרש, וזאת כדי להתחתן עם זוגתו הטורקית, עם זאת, 12 שעות אחר כך, זוגתו שחיכתה מחוץ לקונסוליה דיווחה לרשויות בטורקיה כי בעלה המיועד לא יצא מהבניין.



הרשויות בטורקיה החלו בחקירת ההיעלמות, והגיעו למסקנה שהעיתונאי נרצח במבנה הקונסוליה, דבר שהממלכה הכחישה עד ששינתה את גרסתה הלילה. במהלך החקירה טענו הטורקים כי הם הצליחו להשיג הקלטה של מותו של חשוקג'י שהוקלטה על ידי השעון החכם שהיה על ידו, בה הוא נשמע נחקר, מעונה ולבסוף נרצח בחניקה. בנוסף לכך, טורקיה טענה כי זוהתה חוליית המחסלים הסעודית, כ-15 איש שהגיעו לאיסטנבול במיוחד, ובהם מספר אנשים הקשורים לבית המלוכה וליורש העצר מוחמד בן סלמן עצמו.