כמעט שלושה שבועות עברו מאז נכנס העיתונאי הסעודי הגולה ג'מאל חשוקג'י לקונסוליה הסעודית באיסטנבול, עד שהממלכה הערבית הגדולה הודתה כי הוא מצא בה את מותו. אתמול הודה בית המלוכה כי חשוקג'י אכן נהרג במבנה הקונסוליה, אך טענה כי הוא מת במהלך קטטה, וכי לא הייתה הוראה להורגו או לחטוף אותו מטורקיה. סעודיה אף הודיעה כי שני בכירים בממלכה פוטרו בעקבות הפרשה, אחד מהם הוא יועץ לבית המלוכה והשני הוא סגן מפקד כוחות הביטחון במדינה.
קנצלרית גרמניה, אנג'לה מרקל, גינתה את הריגתו של חשוקג'י. לדבריה, ההסברים שנמסרו עד כה בנוגע לנסיבות מותו אינם מספקים. "אנחנו מגנים את המעשה באופן החזק ביותר", אמרה מרקל ושר החוץ מאס, בהצהרה משותפת. "אנו מצפים לשקיפות מסעודיה בנוגע לנסיבות מותו. המידע על האירועים בקונסוליה באיסטנבול אינו מספיק".
לעומת זאת, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב מוקדם יותר להודעה הסעודית ואמר כי "מדובר בצעד ראשון, בצעד גדול". הנשיא הוסיף כי "הרבה אנשים היו מעורבים במקרה, ואני חושב שזה צעד ראשון נהדר. סעודיה הייתה בעלת ברית חשובה, ומה שקרה היה בלתי נסבל". 

הפגנות למען העיתונאי הסעודי. צילום: AFP

למרות דברי השבח מצד הנשיא האמריקאי, הגרסה הסעודית לא תואמת את השתלשלות האירועים כפי שהרשויות הטורקיות מציגות אותה. בנוסף, היא לא הציגה ראיות לגרסתה, כך שייתכן כי לא מדובר בסוף לפרשה. אם אכן בידי טורקיה הקלטות משעונו החכם של חשוקג'י, כפי שהיא טוענת, הן עשויות לסתור את הגרסה הסעודית.
 
כזכור, פרשת היעלמות העיתונאי, שמערערת את יחסי החוץ של סעודיה ופוגעת במאמצי המיתוג מחדש שלה, החלה בתחילת החודש. חשוקג'י, עיתונאי סעודי גולה וביקורתי כלפי בית המלוכה, נכנס לקונסוליה הסעודית באיסטנבול כדי להנפיק טופס שמוכיח שהוא התגרש, וזאת כדי להתחתן עם זוגתו הטורקית. 12 שעות אחר כך, דיווחה זוגתו, שחיכתה מחוץ לקונסוליה, לרשויות בטורקיה, כי בעלה המיועד לא יצא מהבניין.
הרשויות בטורקיה החלו בחקירת ההיעלמות, והגיעו למסקנה שהעיתונאי נרצח במבנה הקונסוליה, דבר שהממלכה הכחישה, עד ששינתה את גרסתה הלילה, כאמור. במהלך החקירה טענו הטורקים כי הצליחו להשיג הקלטה המתעדת את מותו של חשוקג'י, שהוקלטה בעזרת השעון החכם שענד, בה הוא נשמע נחקר, מעונה ולבסוף נרצח בחניקה. בנוסף, טורקיה טענה כי זוהתה חוליית המחסלים הסעודית - כ-15 איש שהגיעו לאיסטנבול במיוחד, ובהם מספר אנשים הקשורים לבית המלוכה וליורש העצר מוחמד בן-סלמאן עצמו.