כמעט שלושה שבועות עברו מאז נכנס העיתונאי הסעודי הגולה ג’מאל חשוקג’י לקונסוליה הסעודית באיסטנבול, עד שהממלכה הערבית הגדולה הודתה כי הוא מצא בה את מותו. אתמול הודה בית המלוכה כי חשוקג’י אכן נהרג במבנה הקונסוליה, אך טענה כי הוא מת במהלך "קטטה", וכי לא הייתה הוראה להרוג או לחטוף אותו מטורקיה. הבוקר (ראשון) גורם בכיר בממשל הסעודי חושף גרסה חדשה לאירוע הריגתו של העיתונאי.
בגרסתו, טען הבכיר גופתו של חשוקג'י גולגלה בשטיח והוצאה מהקונסוליה על ידי "משתף פעולה מקומי". כשנשאל על הטענות לגבי עינויו, אמר הבכיר כי התוצאות המוקדמות של החקירה לא מעידות על כך. על פי הגרסה הנוכחית של הבכיר, שהציג את מסמכי מודיעין פנימיים, הממשלה רצתה לשכנע את חשוקג'י, שעבר לפני כשנה לוושינגטון מחשש לפגיעה בו בשל דעותיו, לחזור לממלכה כחלק ממבצע למניעת גיוס של מתנגדי המשטר הסעודי על ידי גורמים זרים.
לשם כך, ציין הגורם הסעודי, סגן ראש אגף המודיעין הכללי, אחמד אל-עסירי, כינס צוות של 15 אנשי כוחות מודיעין וביטחון כדי להגיע לאיסטנבול במטרה לפגוש את חשוקג'י בקונסוליה ולנסות לשכנע אותו לחזור לסעודיה.

"גולגל בשטיח". חשוקג'י. צילום: רויטרס

על פי התוכנית שאותה תיאר הבכיר, הצוות היה אמור להחזיק את חשוקג'י ב"בית בטוח" מחוץ לאיסטנבול למשך תקופת זמן מסוימת, אך לאחר מכן היה צריך לשחרר אותו אם בסופו של דבר הוא יסרב לחזור לסעודיה. עוד ציין, כי הדברים השתבשו מלכתחילה כשהצוות חרג מההוראות והשתמש במהרה באלימות.
הפקיד ציין כי חשוקג'י הובא אל משרדו של הקונסול הכללי, שם סיפר לו פעיל בשם מאהר מוטרב על הכוונה להחזירו לסעודיה. חשוקג'י סירב ואמר למוטרב שמישהו ממתין לו בחוץ ויפנה לשלטונות הטורקים אם לא יחזור בעוד שעה.

הפגנה נגד סעודיה מול הבית הלבן. צילום: רויטרס
עוד על פי הדיווח, אמר חשוקג'י למוטרב שהוא מפר את הנורמות הדיפלומטיות. "מה אתה הולך לעשות איתי, האם אתה מתכוון לחטוף אותי?" מוטרב השיב במטרה להפחידו: "כן, אנחנו נסמם אותך ונחטוף אותך". כשחשוקג'י הרים את קולו, החוליה נבהלה. הם ניסו לרסן אותו וכיסו את פיו. "הם ניסו למנוע ממנו לצעוק, אבל הוא נחנק מת", אמר הבכיר, "הכוונה לא הייתה להרוג אותו". כשנשאל אם הצוות חנק את חשוקג'י, אמר הפקיד: "אם תשים מישהו בגילו של ג'מאל במצב כזה, הוא בטח ימות".

איש צוות לבש את בגדי העיתונאי בניסיון להטעות
 
על פי גרסה זו, כדי לכסות על טעותם, הצוות גלגל את גופתו של העיתונאי בתוך שטיח, הוציא אותו ברכב קונסולרי בסיוע "משתף פעולה מקומי". בינתיים, לבש אחד מאנשי החוליה את בגדיו של חשקוג'י, את משקפיו ואת שעון האפל שלו, ויצא מהדלת האחורית של הקונסוליה בניסיון להטעות ולהראות כאילו העיתונאי יצא מהבניין. הוא נסע לרובע סולטנאחמט, שם השליך את חפציו של חשוקג'י.
 
הפקיד אמר כי הצוות כתב דוח כוזב בו צוין כי הם הרשו לחשוקג'י לעזוב ברגע שאמר להם כי הוא הזהיר אותם שהרשויות הטורקיות יתערבו. עוד כתבו, כי הם עזבו מיד את טורקיה כי פחדו להתגלות. גורמים רשמיים בטורקיה סיפרו לרויטרס כי הרוצחים של חאשוקג'י זרקו את שרידיו ביער בלגראד הסמוך לאיסטנבול ליד העיר יאלובה, 90 ק"מ מדרום לעיר. הפקיד הסעודי אמר שמשתף הפעולה המקומי הוא תושב איסטנבול אך לא חשף את מוצאו.