"הניו יורק טיימס דיווח אמש כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוקל להצר את הגדרת המין להגדרה הביולוגית שנקבעה לפי איברי המין בעת הלידה, ללא אפשרות לשנות את הרישום. בכך מנסה הממשל האמריקאי  למנוע הכרה רשמית בטרנסג'נדרים באמצעות יצירת הגדרה צרה של זכר ונקבה. מדובר בצעד דרמטי ומרחיק לכת שעשתה הממשלה נגד ההכרה, התמיכה וההגנה שניתנו לטרנסג'נדרים לאור זכויותיהם מתוקף החוק הפדרלי במדינה.



ברק אובמה, נשיאה הקודם של ארצות הברית, אימץ את  ההגדרה המשפטית הרחבה של מגדר - שאפשרה להגדיר מין לפי בחירתו החופשית של האדם, ולא לפי קביעת המין בעת הלידה. ההרחבה נתנה את אותותיה בתוכניות פדרליות שונות, ובאה לידי ביטוי  במסגרות החינוך השונות ובמערכת הבריאות. המדיניות עוררה מחלוקות וסערות רבות בארצות הברית, בנוגע לסוגיות כגון מקומם של טרנסג'נדרים בשירותים ציבוריים, תוכניות חד-מיניות שונות, מעונות סטודנטים ועוד. המצב גרם לזעם בקרב השמרנים, בעיקר נוצרים אוונגליסטים.



הממשל הרפובליקני פועל כעת באמצעות מחלקת הבריאות להשגת הגדרה משפטית שלא תאפשר את גמישות. על פי תזכיר טיוטת ההחלטה, סוכנויות ממשלתיות צריכות לאמץ את ההגדרה הברורה והאחידה, "כפי שהוגדרה על בסיס ביולוגי ברור, מעוגן במדע, אובייקטיבי". לפי המסמך, ההגדרה תהיה זכר או נקבה, ולא ניתן יהיה לשנות את הרישום. עוד נכתב בתזכיר, כי כל מחלוקת שתתעורר בנוגע למין -תתברר באמצעות בדיקה גנטית.



דוברת מטעם מחלקת הבריאות האמריקאית סירבה להתייחס ל"מסמכים מודלפים לכאורה" שפרסם ה"ניו יורק טיימס". היא הציגה קביעה של השופט המחוזי ריד אוקונר, שב-2016 קבע בדיון משפטי בטקסס כי אין הגנה מפני אפליה על רקע זהות מינית.



ממשלו של הנשיא טראמפ כבר ניסה בעבר למנוע מטרנסג'נדרים לשרת בצבא, ואף ביטל הנחיה ממשלתית שאפשרה לתלמידים טרנסג'נדרים  לבחור לאיזה תא שירותים להיכנס בשירותים ציבוריים. מרה קיסלינג, מנהלת המרכז הלאומי לזכויות טרנסג'נדרים, אמרה כי הצעד בו  נקט הממשל הוא "סופר אגרסיבי, מסוכן ומטעה מאוד".