המלחמה הקרה מתחדשת? רוסיה הגיבה היום (שני) לאיום של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ לפרוש מאמנת הנשק הגרעיני, שאוסרת על הצבת נשק גרעיני על אדמת אירופה ודחתה את ההאשמה לפיה היא מפרה את ההסכם. "אם ארצות הברית תתחיל לפתח טילים חדשים, "רוסיה תיאלץ להגיב באופן דומה", אמר דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, והוסיף כי כי הצעד עליו הכריז הנשיא האמריקאי יהפוך את העולם למסוכן יותר וכי רוסיה תהיה חייבת לפעול על מנת להשיב את מאזן העוצמה. 

רוסיה אמרה עוד כי הדרך לפרוש מההסכם כתובה בו במפורש, ועד כה ארצות הברית לא הודיעה באופן רשמי על כוונתה לעשות זאת. שר החוץ סרגיי לברוב, אמרה כי רוסיה מצפה מוושינגטון להסביר את תוכניותיה לפרוש מהאמנה. היועץ לביטחון לאומי של הנשיא טראמפ, ג'ון בולטון, צפוי להגיע השבוע למוסקבה לסבב שיחות עם בכירי המשטר הרוסי, ובקרמלין אמרו שהנושא יעלה בשיחה עמו.
בתוך כך, נשיא צרפת עמנואל מקרון, שוחח היום עם הנשיא טראמפ, והדגיש בפניו את חשיבות אמנת הנשק הגרעיני בין ארצות הברית לרוסיה. על פי הודעה של ארמון האליזה, מקרון אמר כי האמנה חשובה במיוחד לביטחונה של אירופה וליציבות האסטרטגית שלה. 

כזכור, טראמפ אמר אתמול שארה"ב עשויה לפרוש מהאמנה עליה חתמו שתי המדינות ב-1987, ומגבילה את היכולות הגרעיניות של שתי המדינות לטווח בינוני, משום שלטענתו רוסיה הפרה אותה.