המשטר הסעודי הולך ומסתבך. צילומי וידאו ששודרו הערב (שני) בטלוויזיה הטורקית מראים את אנשי הקונסוליה הסעודית באיסטנבול שורפים מסמכים יום לאחר היעלמותו של העיתונאי ג'מאל חקשוג'י. הסרטון, שצולם מבניינים גבוהים בקרבת מתחם הקונסוליה בשכונת לבנט בעיר, מראה שני גברים שורפים ניירות בפח אשפה. 

בתוך כך, שר האוצר האמריקאי סטיב מנוצ'ין הגיע לסעודיה ונפגש הערב עם יורש העצר מוחמד בן סלמן. מנוצ'ין ציין כי ההודאה בהרג העיתונאי הייתה "צעד ראשון טוב, אך לא מספיק". על רקע הודעת נשיא טורקיה רג׳פ טאיפ ארדואן על חשיפת נתונים חדשים מחר, דווח מוקדם יותר על התפתחות דרמטית בפרשה, לאחר שרכב דיפלומטי סעודי שנראה עוזב את הקונסוליה ביום הרצח של חשוקג׳י אותר בחניון באיסטנבול.
קודם לכן, רשת CNN פרסמה תמונות ממצלמות האבטחה ליד הקונסוליה הסעודית באיסטנבול, שבהן נראה אחד מחברי הצוות הסעודי שנשלח לחסל את העיתונאי יוצא מהקונסוליה בבגדיו של חשוקג'י זמן קצר אחרי שזה נרצח. 

על החשיפה דווח יממה לאחר שגורם סעודי רשמי הודה, כי חשוקג'י מת ״במהלך קטטה״ בקונסוליה, טענה שהוגדרה ״הזויה״ על ידי אחד מעמיתיו של העיתונאי הסעודי בוושינגטון פוסט. על פי הדיווח, האיש מוסטפא אל-מדאני (57), שהוצג בתקשורת ״הכפיל של חשוקג׳י״, דומה לו במאפייני גופו, לבש את בגדי חשוקג׳י ושעון ״אפל״ החכם שענד. כארבע שעות לפני כן נכנס אל-מדאני לקונסוליה כשהוא לובש חולצת משבצות כחול-לבן ומכנסיים כהים. 

כשיצא ממנה, בתום חיסולו של חשוקג׳י, הוא נראה לובש ז׳קט וחולצה אחרת, שניהם זהים לאלה שלבש חשוקג׳י כשנכנס לקונסוליה. בנוסף, הוא הדביק על פניו זקן מזויף. הרשת האמריקאית דווחה, כי אל-מדאני יצא מהקונסוליה מדלת אחורית, ואז עלה על מונית, נסע למסגד הסולטן אחמט, נכנס לשירותים ציבוריים, החליף בחזרה לבגדים שאיתם נכנס לקונסוליה ועזב את המקום.
מדובר בתרגיל הסחה שהתברר בדיעבד ככישלון בשל ההד הבינלאומי, כאשר לראשונה גם רפובליקים וגם דמוקרטים בארצות הברית תובעים לבוא חשבון עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן.