בזמן שישראל מכהנת ללא שר חוץ, בינתיים, באיראן, ממשיך שר החוץ המקומי, מוחמד ג'אווד זריף, להתראיין תחת כל עץ רענן, על מנת להבהיר את הנקודה של מדינתו, לפיה הסכם הגרעין הוא לא משהו שניתן לשנות. אך יחד עם זאת, נדמה כי בין המילים, האיראנים אכן מתחילים להבין את ההשפעה הכבדה של הסנקציות שצפויות להמשיך ולפגוע במדינה ומתחילים לדבר על אפשרות למשא ומתן.



"איראן מוכנה לקיים דיאלוג עם ארצות הברית ללא תנאים מוקדמים, אבל זה לא יקרה כל עוד וושינגטון לא תכבד את איראן", כך אומר שר החוץ של הרפובליקה האסלמית, מוחמד ג'וואד זריף, בראיון לאתר "קיודו ניוז" היפני. "אין לנו תנאים מוקדמים, אבל אנחנו כן יכולים לומר שמה שצריך על מנת שדיאלוג כזה יקרה זה שיהיה כבוד הדדי, לא אמון הדדי", אמר הבכיר האיראני. "בדרך כלל אנשים שמנהלים משא ומתן לא בהכרח בוטחים אחד בשני, אבל צריך שיהיה כבוד הדדי".

לדברי זריף, ממשל טראמפ יכול להחליק את הדרך לדיאלוג על ידי חזרה להסכם הגרעין ממנו יצאה "באופן לא חוקי" מוקדם יותר השנה. על פי זריף, וושינגטון צריכה להיות מחויבת להסכם. במסגרת העסקה עם שש המעצמות העיקריות, בריטניה, סין, צרפת, גרמניה, רוסיה וארה"ב, הסכימה איראן לרסן את פעילותה הגרעינית בתמורה להסרת הסנקציות. 

"הממשל בוושינגטון לא יכול פתאום לזנוח את פירותיו של המשא ומתן, שארך כשנתיים וחצי. הוא מעלה ספק אם אפשר לסמוך על ארצות הברית ליישם. ארה"ב לא כיבדה את התחייבויותיה המשפטיות, את התחייבויותיה לאמנה", אמר. "למרבה הצער, הדרך בה ארצות הברית פעלה ויצרה תנאים שיבטיחו את התועלת של המשא ומתן, לא יצאה לפועל".
לגבי האפשרות לעסקה חדשה אמר: "אנחנו נקבל החלטה זו בהתבסס על ההערכה שלנו, שתהיה קשורה גם לביטחון הלאומי שלנו. אנחנו לא עובדים מול איזה דד-ליין". אנחנו צריכים שהמאמצים של בריטניה, צרפת וגרמניה להציל את העסקה באמצעות מנגנון שיגן על הכלכלה האיראנית צריך לקרות לפני החמישה בנובמבר (מועד הסנקציות). 
 
זריף אמר כי שלוש המדינות האירופיות שחתמו על העסקה, כבר התחייבו לעזור, אך "יש פרטים טכניים שצריך לפתור בעקבות התערבות לא חוקית ומאסיבית של ארצות הברית. אנחנו מסוגלים לשמור על הכלכלה שלנו. לעת עתה אנחנו מוכרים את הנפט שלנו. מדינות רבות הביעו נכונות לעשות עסקים עם איראן. רוסיה, סין ויפן מוכנות ליישם את חלקן בהסכם".