נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הגיב היום (שלישי) לדברי הנשיא הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן על פרשת העיתונאי הסעודי, ג'מאל חשוקג'י, וטען כי ארדואן היה "קשוח מידי" בהערותיו על הממשלה הסעודית. עוד הוסיף הנשיא האמריקאי כי הוא רוצה לקבל את כל העובדות של מותו של חשוקג'י בקונסוליה הסעודית באיסטנבול לפני שיסכים להערכתו של ארדואן, ולפרטים שחשף מוקדם יותר היום. 



בנוסף טראמפ הוסיף כי לדעתו, העבודה שעשו הסעודים בניסיון הסתרת מותו של העיתונאי היה "הכיסוי הגרוע ביותר אי פעם", והוסיף כי הוא שלח את מנהלת הסי-איי-אי שלו לטורקיה כדי לדון בנושא ובפרטים החדשים, וכי הוא מצפה לדוח שיבוא בקרוב.  


 


בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, הודיע כי ארצות הברית שללה ויזות של בכירים סעודים. "העונשים הללו לא מהווים את המילה האחרונה של ארצות הברית בנושא", ציין פומפאו, "אנחנו מבהירים היטב כי ארצות הברית לא תעבור על פעולה מסוג כזה בשקט".



כאמור, מוקדם יותר היום חשף ארדואן פרטים חדשים על מותו של חשוקג'י, וסיפר כי "הרוצחים כבר הגיעו לשטח יממה לפני הרצח, הם התכוננו לרצח הזה זמן רב מראש, הם הגיעו למלון ולקונסוליה תשעה בני אדם בשני באוקטובר. הם הגיעו במטוס פרטי למלון אחר. היו 15 מתנקשים באירוע הזה. המצלמה רואה אותם מגיעים. באותו זמן הוא מגיע מלונדון בשעה אחת".

"המצלמות בתוך הקונסוליה הוסרו", אמר ארדואן, "העדויות מראות כי הוא נרצח בצורה פראית, נחקור את המקרה בכל דרך אפשרית". עוד אמר כי לא יסתפק בהאשמה כלפי מספר סוכני מודיעין וכי הוא קורה לממשל הסעודי להביא את החשודים לחקירה בטורקיה. עם זאת, אמר כי הוא אינו מטיל ספק בכנותו של המלך הסעודי שאמר כי לא ידע על הרצח.