נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אומר כי האחריות הסופית אל מותו של העיתונאי ג'מאל חשוקג'י נופלת על יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, השליט דה פקטו במדינה ואמר כי הוא למעשה מנהל את הממלכה. בראיון לוול סטריט ג'ורנל, אמר טראמפ כי הוא רוצה להאמין לבן סלמאן, שאומר כי גורמים בדרג נמוך אחראים לרצח, אבל רמז כי האחריות מגיעה גבוה יותר. "הוא מנהל את העניינים, אז אם מישהו ידע, זה הוא". 



לעומת זאת, הנשיא הבהיר כי הוא בטוח שהמלך סלמאן לא ידע מראש על התקרית באיסטנבול. בראיון אמר טראמפ כי שאל את יורש העצר יותר מפעם אחת על הנושא. "השאלה הראשונה שלי היתה 'האם ידעת משהו על התכנון המוקדם?'. לדבריו, יורש העצר ענה לו שהוא לא ידע. הנשיא אמר שהוא שאל את בן סלמאן איפה זה התחיל והוא ענה שבדרגים נמוכים. כשנשאל אם הוא מאמין להכחשות, אמר הנשיא האמריקאי, ש"אני רוצה להאמין להם, אני באמת רוצה". בתוך כך, יורש העצר הסעודי אמר היום כי האחראים לרצח חשוקג'י ייענשו וציין כי "סעודיה וטורקיה יעבדו בשיתוף פעולה על מנת להגיע לתוצאות". 

אמש הודיעה ארצות הברית של שלילת ויזות ל-21 פקידים סעודים שזוהו כאחראים לרצח חשוקג'י בקונסוליה באיסטנבול. מזכיר המדינה מייק פומפאו אמר כי "העונשים הללו לא מהווים את המילה האחרונה של ארצות הברית בנושא. אנחנו מבהירים היטב כי ארצות הברית לא תעבור על פעולה מסוג כזה בשקט".

ואילו הלילה כינה טראמפ את התנהלות סעודיה בנושא הטיוח בפרשת רצח העיתונאי "פיאסקו מוחלט". "רצח חשוקג'י וניסיונות הטיוח לא היו צריכים לקרות מעולם. זה היה כישלון מהיום הראשון", ציין הנשיא האמריקאי. אתמול שוחח טראמפ בטלפון עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, על רצח העיתונאי. לדברי הנשיא, יורש העצר הכחיש בתוקף כל קשר לרצח.

לפני כן אמר טראמפ כי לדעתו העבודה שעשו הסעודים בניסיון הסתרת מותו של העיתונאי היה "הכיסוי הגרוע ביותר אי פעם", והוסיף כי הוא שלח את מנהלת הסי-איי-אי לטורקיה כדי לדון בנושא ובפרטים החדשים, וכי הוא מצפה לדוח בנושא. עוד הוסיף הנשיא האמריקאי כי הוא רוצה לקבל את כל העובדות של מותו של חשוקג'י בקונסוליה הסעודית באיסטנבול לפני שיסכים להערכתו של ארדואן, ולפרטים שחשף מוקדם יותר היום. עם זאת, הנשיא הבהיר כי הוא לא מתכנן להפסיק לסחור נשק עם סעודיה, למרות הכרזותיהן של גרמניה וקנדה שיפסיקו למכור נשק לממלכה.