מתיחות בארצות הברית בעקבות שורה של אירועים חריגים: מטעני חבלה נמצאו היום (רביעי) בדואר שנשלח לביתם של הילארי וביל קלינטון, של ברק ומישל אובמה. כך על פי דיווחים בתקשורת האמריקאית. על פי הפרסומים, החבילות דומות לזו שנמצאה אתמול בביתו של המיליארדר ג'ורג' סורוס. מנגד, לאחר שדווח על חבילה חשודה שהגיעה לבית הלבן, השירות החשאי הבהיר כי מדובר בפרסום שגוי. גם לביתה של סנטורית דמוקרטית בפלורידה הגיעה מעטפה חשודה וכן למשרדי מושל ניו יורק, כאשר משרדי הסוכנות היהודית השוכנים באותו בניין פונו בעקבות החשש למעטפה שתשלח גם אליהם.



CNN HAS TO BREAK EARL

החבלה שנשלח לגברת קלינטון, נמצאה על ידי אנשי השירות החשאי שתפקידם לסנן דואר למשרדה. החבילה שהופנתה לאובמה, נתפסה על ידי אנשי השירות החשאי בוושינגטון. לאחר זמן קצר, גם מרכז טיים וורנר בניו יורק, שם ממוקמים משרדי רשת CNN, פונה מיושביו בעקבות חשד למטען חבלה.



אובמה והקלינטונים. צילום: AFP



"החבילות זוהו מיד בהליכי סינון דואר שגרתיים כחבילות נפץ פוטנציאליים וטופלו כראוי", נאמר בהצהרת השירות החשאי, "הם לא קיבלו את החבילות ולא היו תחת סיכון לקבל אותם". קלינטון עצמה אמרה לאחר איתור חבילת הנפץ שנשלחה אליה: "אנחנו בסדר ומודים לאנשי השירות החשאי על מחוייבותם. אבל מדובר בזמנים מטרידים. לא כך"?. 



הנשיא טראמפ התייחס לאירועים ואמר כי "ביטחונם ושלומם של אזרחי ארה"ב עומדת בראש סדר העדיפות. בדיוק סיימתי תדרוך עם ראשי מערכות הביטחון ובזמן שאנחנו מדברים החבילות נבדקות על ידי מומחים וחקירה פדרלית בדרכה. אלו האחראים למעשים הללו יובאו לדין לא נחסוך בהוצאות על הדבר הזה. עלינו להתאחד להיות ביחד ולשגר מסר נגד אלימות פוליטית שאין לה מקום באמריקה". 



רשת NBC פרסמה תמונה של אחד מהמטענים:

משרדי ה

כזכור, אתמול חבילת נפץ הונחה בתיבת דואר סמוך לביתו של המיליונר והפילנתרופ ג'ורג' סורוס בניו יורק. המטען נוטרל על ידי המשטרה המקומית ולא היו נפגעים באירוע. המטען התגלה לאחר שעובד במתחם המגורים פתח את החבילה וגילה את מטען הנפץ שהונח בה, כך מסרה המשטרה בהצהרתה. סורוס לא היה בבית כאשר הגיעה החבילה.
המשטרה הפנתה את תיק החקירה ל-FBI, שיחפשו כעת את האחראים מאחורי המעשה. סורוס הינו מבקר חריף של ישראל ותמך בעבר במספר ארגונים לא ממשלתיים בעלי אג'נדת שמאל, כגון "שוברים שתיקה", "בצלם", "יש דין" ו"אל-חאק".