ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מנשיא צרפת עמנואל מקרון במהלך פגישתם בדצמבר 2017 בארמון האליזה להורות למשטרת צרפת להחזיר את האבטחה למקורבו וידידו איש העסקים וחבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב, כך פורסם היום (רביעי) בחדשות עשר.



הפגישה בין נתניהו לבין מקרון עסקה בנושא האיראני ובמצב בסוריה אבל במהלכה העלה נתניהו בפני מקרון את הבקשה לספק לחביב מאבטחים של משטרת צרפת. בעבר חביב היה מאובטח על רקע איומים על חייו, אלא שבשלב מסוים התבצעה הערכת מצב של משטרת צרפת שקבעה שרמת האיום נגד חביב פחתה ולכן אין לו צורך עוד באבטחה.



המקורות הצרפתים ציינו כי מקרון הופתע מהעובדה שנתניהו בכלל העלה בקשה מהסוג הזה גם בשל העובדה שהיא עסקה בעניינו של אזרח צרפתי ספציפי וגם מכיוון שהיא נוגעת לעניינים פנימיים בצרפת. למרות זאת, חודש לאחר הפגישה, חזרה משטרת צרפת לספק אבטחה לחביב.



חביב הוא איש עסקים ששימש בעבר כסגן נשיא ארגון הגג של הקהילה היהודית בצרפת וכיום הוא חבר הפרלמנט שמייצג בין השאר את הצרפתים החיים בישראל. חביב מזוהה מאוד עם ישראל וזוכה לאיומים רבים על חייו בצרפת. רק לאחרונה נשלחה מעטפה עם אבקה חשודה למשרדו בפרלמנט – מה שהביא לפינוי חלקי של המבנה מיושביו.



חביב הוא גם אחד הגורמים המקורבים ביותר לנתניהו ובני משפחתו, אישית ופוליטית. במהלך קמפיין הבחירות האחרון לפרלמנט הצרפתי הקליט נתניהו סרטון תמיכה במאיר חביב שהופץ ברשתות החברתיות למצביעים פוטנציאלים בקהילה הצרפתית בישראל.



חביב אמר לחדשות עשר כי לא ביקש מנתניהו לפעול למענו מול מקרון עבור חידוש האבטחה עליו. הוא גם ציין כי לא ידוע לו שהנושא עלה בשיחה בין נתניהו למקרון.