עיתון ה"ניו יורק טיימס" חשף היום (חמישי) כי על פי דו"חות מודיעיניים של ארצות הברית, סין מאזינה בסתר לשיחותיו הפרטיות של הנשיא  דונלד טראמפ, וזאת במטרה להשפיע על עמדותיו דרך חבריו. גורמים בממשל טראמפ אמרו כי הציתות לשיחותיו של הנשיא במכשיר האייפון הפרטי שלו מסייעות לסין להבין את החשיבה של טראמפ ואת עמדותיו. לפי אותם גורמים, חבריו של טראמפ, איתם הוא מנהל את השיחות, כלל אינם מודעים להאזנות.



גורמים בממשל סיפרו כי סוכנויות הביון האמריקאיות חשפו את האזנות הסתר באמצעות מודיעין אנושי בממשל הסיני והרוסי, וכן לאחר שהאזינו לשיחות בין בכירים המדינות. עוד פורסם, כי יועציו של הנשיא האמריקאי הזהירו אותו כי שיחותיו במכשיר הסלולרי האישי שלו אינן מאובטחות, ואף אמרו לו כי רוסיה מאזינה לו בקביעות.



ההערכה בארצות הברית היא, כי רוסיה מסתפקת בהאזנות בלבד, וזאת לאור יחסי הקרבה בין טראמפ לולדימיר פוטין. על פי הדיווח, "עובדי הבית הלבן אמרו כיהם מקווים שהנשיא לא משוחח על נושאים מסווגים עם חבריו".



"הסינים מנסים למנוע את ההסלמה במלחמת הסחר באמצעות ניסיונות לפצח את הטיעונים שמצליחים לשכנע את הנשיא, ולגלות למי מחבריו הוא נוטה להאמין", אמרו הגורמים. לטענתם, הסינים הרכיבו רשימת אנשי הקשר שהנשיא משוחח איתם לעתים קרובות וזאת בכדי להתקרב אליהם וכך להשפיע עליו. בין המקורבים ניתן למצוא את סטיב וויין, איל הימורים לשעבר המחזיק נכסים בחצי האי מקאו ואת סטיבן שוורצמן, יו"ר קבוצת בלאקסטון הקשור לאוניברסיטה בבייג'ינג.



הגורמים טענו כי "חבריו של טראמפ תומכים בעמדות של ממשלת סין ובקידום הסחר בין המדינות". עוד נטען, כי "באמצעות חבריו, הסינים מנסים לשכנע את טראמפ להיפגש עם נשיא סין שי ג'ינפינג".



לדברי עובדים בבית הלבן, הנשיא מקפיד להשתמש בתקופה האחרונה יותר בקווים המאובטחים של משכנו, אך מסרב בכל תוקף לוותר על האייפון הפרטי. טראמפ מחזיק בשני מכשירי אייפון, אחד לציוצים בטוויטר והשני לשיחות טלפון. המכשירים מנוטרים בקביעות על-ידי הסוכנות לביטחון לאומי, שגם הגבילה כמה מהאפשרויות בהם על מנת להגן עליהם. בנוסף, מסרו גורמים בממשל, הנשיא מחזיק באייפון נוסף שאינו מאובטח, הזהה ביכולותיו ובחולשותיו לכל מכשיר אייפון רגיל. הם ציינו כי הוא  מחויב לאפס את שני הטלפונים הרשמיים והמאובטחים שלו  בתדירות של פעם בחודש, אך הוא לא עושה זאת.