סעודיה שוב משנה גרסה בנוגע לרצח העיתונאי הסעודי. התובע הכללי במדינה אמר היום (חמישי) כי רצח ג'מאל חשוקג'י היה מתוכנן והודה לראשונה כי הריגתו של העיתונאי לא הייתה טעות, כמו שניסו הסעודים לתאר את הדברים קודם לכן. בתוך כך, דווח כי במהלך ביקורה בטורקיה, ראש ה-CIA ג'ינה האספל האזינה לקטע האודיו מרגעי הרצח של חשוקג'י.



כזכור, רשת סקיי ניוז הבריטית דיווחה שלשום כי בטורקיה אותרו חלקי גופתו של חשוקג'י, שנרצח בקונסוליה הסעודית באיסטנבול. בתוך כך נועדו בארמון המלך בניו של חשוקג'י עם המלך סלמאן ועם בנו, יורש העצר מוחמד בן סלמאן. בעקבות המפגש, שתועד בתקשורת הסעודית ובו לחץ בן סלמאן את ידו של בנו של חשוקג'י והישיר מבט לעיניו, כתבו פעילים ערבים: "התמונה שווה אלף מילים. הרוצח מנחם את בנו של הנרצח".

על פי הדיווח בסקיי ניוז, גורמים טורקיים דיווחו כי הגופה בותרה וכי פניו של חשוקג'י הושחתו. גורם נוסף רמז כי חלקים מגופת העיתונאי נמצאו בגינתו של הקונסול הסעודי באיסטנבול. דברים אלה אמר בסוף השבוע גם גורם אופוזיציה טורקי.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כינה לפני יומיים את התנהלות סעודיה בנושא הטיוח בפרשת רצח העיתונאי "פיאסקו מוחלט". "רצח חשוקג'י וניסיונות הטיוח לא היו צריכים לקרות מעולם. זה היה כישלון מהיום הראשון", ציין הנשיא האמריקאי. אתמול שוחח טראמפ  בטלפון עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, על רצח העיתונאי. לדברי הנשיא, יורש העצר הכחיש בתוקף כל קשר לרצח.

לפני כן אמר טראמפ כי לדעתו העבודה שעשו הסעודים בניסיון הסתרת מותו של העיתונאי היה "הכיסוי הגרוע ביותר אי פעם", והוסיף כי הוא שלח את מנהלת הסי-איי-אי לטורקיה כדי לדון בנושא ובפרטים החדשים, וכי הוא מצפה לדוח בנושא. עם זאת, הנשיא הבהיר כי הוא לא מתכנן להפסיק לסחור נשק עם סעודיה, למרות הכרזותיהן של גרמניה וקנדה שיפסיקו למכור נשק לממלכה.

קודם לכן חשף נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן פרטים חדשים על הפרשה שהסעירה את העולם. "הרוצחים הגיעו לשטח יממה לפני הרצח. הם התכוננו לרצח הזה זמן רב מראש, הם הגיעו למלון ולקונסוליה ב־2 באוקטובר. היו 15 מתנקשים באירוע הזה. המצלמה רואה אותם מגיעים".
 

"המצלמות בתוך הקונסוליה הוסרו", הוסיף ארדואן, "העדויות מראות כי הוא נרצח בצורה פראית. נחקור את המקרה בכל דרך אפשרית". ארדואן הוסיף ושאל מדוע גופתו של חשוקג'י עדיין לא נתגלתה. עוד אמר כי לא יסתפק בהאשמה כלפי כמה סוכני מודיעין, והוא קרא לממשל הסעודי להביא את החשודים לחקירה בטורקיה. עם זאת, הוא הבהיר שאינו מטיל ספק בכנותו של המלך הסעודי ובטענתו שלא ידע על הרצח.