מתקפת חבילות הנפץ בארצות הברית נמשכת: על פי דיווחים בכלי התקשורת האמריקאים, חפץ חשוד נשלח היום (חמישי) לשחקן הקולנוע רוברט דה נירו. החבילה נשלחה למסעדה בשכונת טרייבקה בניו יורק, הנמצאת בבעלותו של דה נירו. כמו כן, חבילה חשודה נוספת, שנשלחה אל סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, נמצאה היום בדלאוור. 

אתמול נמצאו מטעני חבלה בדואר שנשלח לבתיהם של מנהיגי המפלגה הדמוקרטית לשעבר הילארי וביל קלינטון וברק אובמה. על פי הפרסומים, החבילות דומות לזו שנמצאה השבוע בביתו של המיליארדר ג'ורג' סורוס.

מנגד, לאחר שדווח על חבילה חשודה שהגיעה לבית הלבן, השירות החשאי הבהיר כי מדובר בפרסום שגוי. גם לביתה של הסנטורית הדמוקרטית מקסין ווטרס בלוס אנג'לס הגיעה מעטפה חשודה וכן למשרדי מושל ניו יורק הדמוקרטי אנדרו קוומו, כאשר משרדי הסוכנות היהודית השוכנים באותו בניין פונו בעקבות החשש למעטפה שתשלח גם אליהם.
החבילה שנשלחה לגברת קלינטון, נמצאה על ידי אנשי השירות החשאי שתפקידם לסנן דואר למשרדה. החבילה שהופנתה לאובמה, נתפסה על ידי אנשי השירות החשאי בוושינגטון. לאחר זמן קצר, גם מרכז טיים וורנר בניו יורק, שם ממוקמים משרדי רשת CNN, פונה מיושביו בעקבות חשד למטען חבלה שנשלח לראש ה-CIA לשעבר ג'ון ברנן.


דה נירו ידוע בהתנגדותו החריפה לנשיא דונלד טראמפ. בטקס פרסי הטוני שנערך בחודש יוני אמר השחקן: "יש לי דבר אחד להגיד: שיזדיין טראמפ. זה כבר לא 'להפיל את טראמפ', זה שיזדיין טראמפ". מעט לפני בחירות 2016 פרסם דה נירו סרטון בו תקף את המועמד הרפובליקני לנשיאות: "הוא פרחח, הוא חזיר, הוא נוכל, הוא אסון לאומי. כל-כך מכעיס אותי לחשוב שהטיפש הזה הגיע לאן שהוא הגיע". 

גורם מודיעיני ציין כי עדיין לא ברור הרקע למעשים ואם יש מניע טרוריסטי, אולם ציין כי גורמי הביון עוקבים אחר ההתפתחויות, אם כי בשלב הזה רק רשויות אכיפת החוק מובילות את החקירה. דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס פרסמה אתמול הודעת גינוי בעקבות גל חבילות הנפץ. "אנחנו מגנים את הניסיונות להתקפות אלימות נגד הנשיא אובמה, הנשיא קלינטון, המזכירה קלינטון ודמויות ציבוריות אחרות", אמרה.

"המעשים הללו, שנועדו להטיל טרור, ראויים לכל גנאי, וכל מי שאחראי לכך ישלם את המחיר בהתאם לחוק. השירות החשאי וסוכנויות אכיפת חוק אחרות חוקרים והם ינקטו את כל הפעולות הנדרשות כדי להגן על כל מי שהפחדנים האלה מבקשים לאיים עליהם", הוסיפה סנדרס.