הרשויות בארצות הברית עצרו הערב (שישי) חשוד במעורבות בשליחת מטעני חבלה במעטפות למנהיגי הדמוקרטים, בכירים לשעבר ומבקרים של הנשיא דונלד טראמפ, כך דווח ברשת CNN. הבולשת הפדרלית מסרה כי החשוד הוא סיזר סאיוק, בן 56. שני עדי ראייה אמרו כי הם שמעו פיצוץ עז בעת שהוא נעצר, במגרש חנייה בעיירה ליד פורט לודרדייל שבמדינת פלורידה. 
לפי דיווחים בארצות הברית, סאיוק רשום כרפובליקני ובעל עבר פלילי. על טנדר שבבעלותו הודבקו סטיקרים שהביעו תמיכה בנשיא טראמפ. מוקדם יותר דווח כי שתי מעטפות נוספות נשלחו לסנטור הדמוקרטי קורי בוקר ולראש המודיעין הלאומי לשעבר ג'יימס קלפר.  
הנשיא טראמפ הודיע על המעצר והבטיח כי האחראים למשלוח מעטפות הנפץ יובאו לדין "מהיר ובטוח". במהלך נאום בפני מנהיגים שחורים צעירים בבית הלבן, טראמפ אמר כי משלוחי מטעני החבלה הם "מעשים מתועבים שאין להם מקום" בארצות הברית.

"לא נאפשר לאלימות פוליטית להשתרש באמריקה ואני מחויב לעשות כל שבכוחי לעצור זאת ולעצור זאת עכשיו", אמר הנשיא טראמפ. "האמריקאים חייבים להתאחד ולהראות לעולם שאנחנו מאוחדים בשלום, אהבה והרמוניה כאזרחים אמריקאים".

כזכור, חפץ חשוד נשלח אתמול לשחקן הקולנוע רוברט דה נירו. החבילה נשלחה למסעדה בשכונת טרייבקה בניו יורק, הנמצאת בבעלותו של דה נירו. כמו כן, חבילה חשודה נוספת, שנשלחה אל סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, נמצאה בדלאוור. ביום רביעי נמצאו מטעני חבלה בדואר שנשלח לבתיהם של מנהיגי המפלגה הדמוקרטית לשעבר הילארי וביל קלינטון וברק אובמה. על פי הפרסומים, החבילות דומות לזו שנמצאה השבוע בביתו של המיליארדר ג'ורג' סורוס.