11 בני אדם נרצחו היום (שבת) במסע ירי בבית כנסת "קהילת עץ החיים" בפיטסבורג אשר במדינת פנסילבניה שבארצות הברית. גורם רשמי אישר כי אישר כי אין ילדים הרוגים בתקרית. סוכן ה-FBI, בוב ג'ונס, הוסיף: "אין לנו ידע על כך שהחשוד היה מוכר לרשויות האכיפה לפני התקרית היום. אנחנו מאמינים כי היורה פעל לבדו. הוא השתמש ברובה סער ובשלושה אקדחים, ונמצא כרגע בבית חולים". מלבד זאת, הוא ציין כי "החשוד נכנס לבית הכנסת, רצח את חברי הקהילה ועזב כשראה שוטר".


ראש הביטחון הציבורי בפיסטבורג תיאר את זירת הפשע כ"איומה" וכ"אחת הנוראיות ביותר שראיתי". הוא אמר כי הירי נחקר כפשע שנאה. בתוך כך, בעקבות האירוע, משטרת ניו יורק תגברה אבטחה סביב בתי כנסת.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר לאחר האירוע כי "התרחש היום ירי נוראי בבית כנסת בפיטסבורג, פנסילבניה. הרשויות עוזרות למשטרה לקיים חקירה יסודית של המקרה. המעשה הזה הוא רשע טהור, ומשהו שלא ניתן לדמיין אותו. האומה שלנו והעולם המומים, מדובר באירוע אנטישמי. נראה שלא למדנו מהעבר. המוח שלנו לא מבין את המניע המעוות של הרוצח. מדובר היה בטקס ברית מילה ביום שבת הקדוש. האנטישמיות והרדיפה של יהודים מסמנות את אחד הרגעים הנמוכים ביותר של האנושיות. אסור שנהיה סבלנים כלפי אנטישמיות וכל פשע דת אחר. היום בקול מאוחד, אנחנו מגנים כל צורה של רשע, ולצערנו רשע מגיע בהרבה צורות. דיברתי עם מושל פנסילבניה על חקירת האירוע. אנחנו מתפללים עם משפחות הקורבנות. השוטרים שפעלו שם היו אמיצים מאוד. אנשי אכיפת החוק עושים כל כך הרבה למעננו".
 
במהלך התקרית קרא התוקף "כל היהודים צריכים למות". לפי דיווחים בלתי רשמיים, היורה הוא רוברט באוארס, פעיל ימין קיצוני בארה"ב, המוגדר כ"ניאו נאצי" בפי עיתונאים מקומיים.

 
לפי התקשורת האמריקאית, היורה בן ה-46 נכנס לקומת הכניסה ואחר כך ירד לקומת המרתף, שם נערכה ברית מילה. הוא נורה ונפצע בידו, והועבר לחקירה. בבית הכנסת היו באותה עת קרוב ל-30 איש.

התקרית החלה בסביבות השעה 10 בבוקר (שעון ארה"ב), ובמהלכו פתח החמוש באש גם לעבר שוטרים, כאמור. לפי דיווחים לא רשמיים, לאחר שהתבצר במקום הוא נכנע ונעצר. 
במהלך האירוע המשטרה ביקשה מהתושבים באזור להישאר בביתם, ולא לצאת לרחוב, זאת כאשר במקביל התנהלו חילופי אש בינם לבין החמוש. בית הכנסת היה מלא במתפללים באותה עת, ולפי המשטרה התקבלו שיחות מאנשים שנכחו במקום. 

קתרין ספיץ, תושבת האזור, סיפרה בכאן: "אני בשוק. זו קהילה יהודית מאוד קטנה, אני רועדת, אני לא יכולה להפסיק את זה. כולם באמת שוק פיזי, למרות שאנחנו שומעים על טרור בכל הועלם כשזה קורה בקהילה הקטנה שלך אז זה טופח בפנים. אני מתפללת שזה יגמר בשלום ושכולם בסדר, למרות שאני שומעת דיווחים שאומרים על 7 או 8 הרוגים לפחות. אני מכירה אנשים רבים שהלכו לבית הכנסת, ופשוט התחלתי לבכות. שוב, זו קהילה קטנה כל כך". לדבריה, "בית הכנסת הזה נמצא ממש באמצע הקהילה היהודית. באופן טבעי מגיעים אליו יהודי השכונה".

ג'ף פינקלסטיין, יו"ר הפדרציה היהודית של פיטסבורג: "הייתי בישראל עד אתמול ונחתתי אתמול בפיטסבורג. היו הרבה מאוד דיונים על מה יקרה אם יהיה אירוע כזה. התקיימה בר מצווה באותה שעה. בדרך כלל בשעות כאלה יש 50 מתפללים בבית הכנסת. אני מאוד עצוב לנוכח מה שקרה. זה לא אמור לקרות, וודאי שלא בבית כנסת, וודאי שלא אצלי בשכונה. לא יודע איפה בדיוק איפה זה קרה. הקהילה צריכה להחליט כיצד לפעול עכשיו. יותר מ-50% מיהודי פיטסבורג מתגוררים בשכונה הזאת".

שוטרים באזור הירי. צילום: רויטרס
שוטרים באזור הירי. צילום: רויטרס


נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו, במקביל לדיווחים על האירוע, כי "אנחנו עוקבים אחר האירועים בפיטסבורג, פנסילבניה. כוחות אכיפת החוק נמצאים במקום. על התושבים באזור להישאר בבתיהם. זה נראה שיש אבידות רבות. היזהרו מהתוקף. שאלוהים יברך את כולם". 
בהמשך אמר: "האירועים הרבה יותר קשים ממה שחשבו בתחילה. דיברתי עם ראש העיר והמושל כדי להודיע להם שהממשלה הפדרלי יהיה איתם עד הסוף".