פיגוע הירי בבית הכנסת בפיטסבורג: רוברט באוארס, גבר לבן בן 46, פעיל ימין קיצוני, הוא האיש שנכנס היום (שבת) לבית כנסת בעיר פיטסבורג בפנסילבניה תוך שהוא צועק: "כל היהודים צריכים למות" וטבח במתפללים ובאנשים שבאו לחגוג ברית מילה במקום ללא רחמים. על פי הדיווחים ישנם שמונה הרוגים בפיגוע הירי, ביניהם שלושה שוטרים, ועוד מספר פצועים. לפי הדיווחים, היורה, שהסתגר באחד מחדרי בית הכנסת, נפצע בידו במהלך האירוע ובסופו, לאחר שכוחות משטרה רבים כיתרו את המקום, נעצר.



תחנת רדיו מקומית בפיטסבורג פרסמה כי באוארס העלה לפני הרצח ברשתות החברתיות פוסטים אנטישמיים נגד יהודים: בראשון כתב כי ארגון HIas, שמסייע לפליטים יהודים ולא יהודים "רוצה להביא פולשים שיהרגו את האנשים שלנו". הוא ציין כי "איני יכול  לעמוד מנגד כשבני עמי נשחטים, לעזאזל, אני נכנס!" בפוסט קודם שלו כתב החשוד בירי כי "ההגירה  המאורגנת - גיוון לכולם חוץ מליהודים".



בית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג. צילום : AFP
בית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג. צילום : AFP



מן הפרופיל של באוארס ברשתות החברתיות ניתן ללמוד כי מדובר באיש הדוגל בהשקפות ודעות ימניות, מעריץ את אדולף היטלר, שונא את דונלד טראמפ, מאמין כי טראמפ נשלט על ידי היהודים. על פי הדיווחים, פרופיל המשתמש שלו נמחק לאחר פיגוע הירי.



נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס לאירוע הקשה וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "האירועים בבית הכנסת בפיטסבורג יותר קשים ממה שחשבנו. יש אלימות בכל העולם. בכל פעם שחושבים שזה נגמר זה חוזר עם עוד משוגע". טראמפ הוסיף כי "כשמישהו עושה משהו כזה הוא צריך לקבל עונש מוות".



מלניה טראמפ, רעייתו של הנשיא,  צייצה גם היא בטוויטר כי "זה שובר את ליבי לקרוא את החדשות. האלימות חייבת להיפסק. מי ייתן ואלוהים יברך, ינחה ויאחד את ארה"ב". סגן הנשיא מייק פנס מסר כי הוא "מתפלל עבור הקרבנות, הפצועים, המשפחות שנפגעו וכוחות הביטחון האמיצים".



שי מערבי, המתגורר בסמוך למקום, סיפר ב"החדשות": "הבחור שביצע את הירי החזיק ברובה קלצ'ניקוב ולבש חולצה ירוקה. באמצע ברית המילה הוא צעק ש"כל היהודים צריכים למות", מה שנקרא 'עליונות לבנה' וירה באנשים".