בכיר השב"כ לשעבר ליאור אקרמן התייחס הבוקר (ראשון) ב-103FM לטבח בבית הכנסת בפיטסבורג שבארצות הברית, בו נרצחו 11 מתפללים יהודים. אקרמן אמר בתוכניתה של אילה חסון כי נוכחות של מאבטח חמוש במקום היתה יכולה למנוע את אירוע הירי. "האפשרות הזו תמיד קיימת אך אם אזרח עם נשק רוצה להיכנס למקום מאובטח הוא יחשוב פעמיים לפני שיעשה זאת. הוא תמיד יעדיף מקום בו לא ייתקל בהתנגדות שתפגע בתוכניות שלו. אני מניח שאם המקום היה מאובטח הוא היה חושב פעמיים", אמר.

"אם היה מאבטח עם יכולות ייתכן שהוא היה יכול למנוע את הפיגוע. זאת הדילמה בארצות הברית, החופש של כל אחד לשאת נשק להגן על עצמו ולבין העובדה שהנשק מגיע לפעילים מהסוג הזה שהורגים אנשים חפים מפשע", הוסיף. בכיר השב"כ לשעבר אמר עוד כי לכוחות הביטחון לא הייתה מוכנות טובה מספיק וכי כתוצאה מכך עבר זמן רב עד שנתפס היורה. "המקרה עצמו ככל הנראה די ברור, אדם חמוש נכנס ומבצע פיגוע רצחני ולבסוף נתפס. יש לבדוק למה לקח כל כך הרבה זמן עד שנתפס, בעיני לא הייתה מוכנות טובה מספיק לכוחות שהיו בחוץ".

"השאלה היא האם החקירה תיעצר בו או שהיא תמשיך לבחון את המקום ממנו הוא בא ומי השפיע עליו ועל תפיסת עולמו. אולי יצטרכו להחמיר גם את החקיקה", אמר אקרמן. "הבעיה בארצות הברית היא שבשם חופש הביטוי כמעט הכל אפשרי למעט הסתה ברורה לרצח. איסוף מודיעין נכון של הרשויות בארצות הברית על כל אותם תאים קיצוניים היה מביא להם המון מידע. כשאוספים מידע על אלו שמבקרים לעתים קרובות במטווחים בשילוב דעות קיצוניות, מקבלים תמונה ברורה של אלו שהם ברי סיכון. את אלו יש למפות".


"הבעיה היא שלא עושים זאת מספיק כי לא רואים בניאו-נאצים איום טרור על המדינה. פועלים בעיקר לסכל את מי שחותר נגד המשטר ואנשי הטרור האסלאמי לאחר אירועי 9/11", הסביר. "הפעילות הניאו-נאצית לא חותרת נגד המשטר ויש להם חופש ביטוי לומר מה שהם רוצים. האנשים הללו פועלים בגלוי עם ארסנל של אמל"ח שהם מחזיקים בו ברישיון וזו הבעיה".