שר החינוך והתפוצות, נפתלי בנט, נחת היום (ראשון) בארה"ב והגיע לעיר פיטסבורג בפנסילבניה בעקבות פיגוע הירי בבית הכנסת כנגד הקהילה היהודית "עץ החיים". השר נפגש עם ראש העירייה, ביל פדוטו, וכן עם מושל מדינת פנסילבניה, תום וולף, ושמע מהם על הפעולות שנעשו ביממה האחרונה מאז התרחש האירוע המזעזע, שעלה במותם של 11 מתפללים יהודים. 



לאחר מכן, נפגש בנט עם ראשי הקהילה היהודית והדליק נרות לזכר הנרצחים, ואמר כי "הלב המום לנוכח האירועים. 11 משפחות שאיבדו את יקיריהן ברגעים ארורים של שנאה וטירוף. מדינת ישראל ועם ישראל כולו מרכינים ראש עם הקהילה בפיטסבורג, שחוותה טרגדיה עצומה. הגענו לכאן כדי לתת כתף, לחזק ולהעביר מסר ברור - עם ישראל מאוחד, איתן וחזק. כאיש אחד, בלב אחד. יהי זכרם ברוך".


בראיון לרשת "פוקס" אמר שר החינוך כי "אני מאוד מתרשם מהדרך בה ההנהגה מנהלת את העניינים. אני רואה שכולם מתכנסים, אבל אנחנו צריכים להיות יותר ערניים. בישראל כולם מודעים לעובדה שיכול להיות פיגוע. בארצות הברית זה מאוד נדיר". 
 
"זה לא ייחודי לארה"ב. אנחנו רואים עלייה במתקפות אנטישמיות בכל העולם, בעיקר באירופה. אנחנו רואים התכנסות של אנטי ציונות ואנטישמיות. סיימתי עם להסביר אנשטימיות. תמיד ימצאו סיבות. יחד נתגבר, החיים ינצחו. היד שיורה בישראלים היא אותה יד שירתה באנשים פה בפיטסבורג. אני סומך על הממשל האמריקאי, על מדינת פנסילבניה ועל העיר פיטסבורג".

נפתלי בנט בביקור. "יחד נתגבר, החיים ינצחו". צילום: אלכסי רוזנפלד


בתוך כך, סולידריות בין דתית בעקבות הטבח בבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג. שני ארגונים מוסלמיים בארצות הברית פתחו בקמפיין גיוס המונים על מנת לסייע כספית לקורבנות הרצח ועד כה הם הצליחו לגייס 40 אלף דולר. 
 
"הקהילה המוסלמית בארצות הברית מושיטה את ידה לסייע לקורבנות הירי, בין אם לפצועים או למשפחות הנרצחים", נאמר באתר הקמפיין. "אנחנו מבקשים לענות לרשע עם טוב, כמו שדתנו מורה לנו, ולשלוח מסר חזק של נחמה באמצעות פעולה". 
 
הכסף אמור לשמש לתשלום עבור ההלוויות והטיפולים רפואיים. "באמצעות הקמפיין הזה, אנחנו מקווים לשלוח מסר מאחד משתי הקהילות, היהודית והמוסלמית, שאין מקום לשנאה כזו ולאלימות כזו באמריקה. אנחנו מתפללים שתחושת הביטחון והשלווה יחזרו לקהילה היהודית".