טלטלה פוליטית בגרמניה: הקנצלרית אנגלה מרקל הודיעה לראשי המפלגה הנוצרית-דמוקרטית, בראשה היא עומדת, כי לא תתמודד לכהונה נוספת כקנצלרית ותפרוש מהחיים הפוליטיים אחרי הבחירות ב-2021. בדברים שאמרה היום (שני), הבהירה מרקל בת ה-64 כי לא תתמודד לשום תפקיד פוליטי אחר, כולל באיחוד האירופי. מרקל מכהנת כקנצלרית כבר 13 שנה. מוקדם יותר היום נודע כי מרקל החליטה לפרוש מתפקידה כמנהיגת המפלגה הנוצרית-דמוקרטית, בראשה עמדה מאז שנת 2000.



הקנצלרית תלתה את החלטה של בתוצאות המאכזבות בבחירות במדינות בוואריה והסן, בה איבדה מפלגתה יותר מ-11 אחוזים מכוחה.. לדבריה התוצאות היו יותר טובות לולא המצב ברמה הפדרלית וכי אי אפשר להמשיך כאילו העסקים כרגיל. "התוצאות האלה צריכות לשמש כנקודת מפנה לקואליציה", אמרה. 
הקנצלרית לקחה אחריות על התוצאות ואמרה כי הממשלה איבדה אמינות בעיני הציבור. "אנחנו צריכים להפוך דף. ההחלטות שלי נועדו לאפשר לממשלה להתמקד במשימות העומדות בפנינו. אני משוכנעת שיש לנו יותר הזדמנויות מסיכונים". 


ההודעה הדרמטית של מרקל נועדה גם לאפשר למפלגה השמרנית להתכונן להצלחה עתידית". היא תאפשר למי שיירש אותה בראשות המפלגה להפוך את עצמו לדמות פוליטית חשובה, לקראת התמודדות עתידית על תפקיד הקנצלר, בבחירות של 2021. המועמדת המועדף של מרקל היא מזכ"לית המפלגה, אנגרט קראמפ-קארנבאואר.