שבעה גברים הורשעו היום (שני) בבריטניה בהתעללות מינית בילדות במשפט הגדול ביותר עד כה בעקבות פרשת ההתעללות בעיר רוטרהאם, כך דווח ב"סקיי ניוז". מדובר במשפט הגדול הראשון במה שתואר כ"פרשת ההתעללות הגדולה ביותר בהיסטוריה הבריטית". עד כה נחשפו 1,500 קטינות שעברו התעללות בעיר.



הילדות, היום נשים בשנות השלושים, "פותו על ידי הריגוש שבידידות עם צעירים אסייתיים מבוגרים יותר אבל אז הותקפו מינית והועברו בין גברים", כך נחשף במשפט. הנאשמים הורשעו באונס, תקיפה וחטיפה בתום משפט שארך שמונה שבועות. המורשעים הם מוחמד אימראן אחטאר בן ה-37, טאנוויר עלי בן ה-37, סלאח אחמד אל-חקאם, נביל קורשיד ואיקלאק יוסוף בני ה-34. שמו של אדם נוסף שהורשע באונס לא נחשף מסיבות משפטיות. 



במהלך המשפט נחשף כי אחת מהקטינות "הועברה" בין 100 גברים ונאנסה עד שהגיעה לגיל 16. קורבן התעללות אחר נכנסה להריון ונאלצה לעבור הפלה. נערה אחרת שעברה התעללות סיפרה כי היא סוממה ונלקחה למקום אחר במרחק קילומטרים מביתה ואז אוימה כי היא תינטש שם אם לא תקיים יחסי מין. "הרגשתי שילדותי נחטפה ממני", אמרה אחת הקורבנות למשטרה.

כזכור, ראיות להתעללות ברוטרהאם נפוצו לראשונה בתחילת שנות התשעים וההרשעה הקבוצתית הראשונה התרחשה ב-2010, כאשר חמישה גברים פקיסטנים-בריטים הורשעו בעבירות מין נגד ילדות בנות 12-16.