ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בשיחה שקיים עם נשיא ברזיל הנבחר ז׳איר בולסונרו כי הוא צפוי להגיע להשבעתו בעוד כחודשיים, כך דווח הבוקר (רביעי) בתקשורת בברזיל. על פי הדיווח, הדברים נאמרו בשיחה בין שהתקיימה בין השניים ביום שבו נבחר בולסונרו. גורמים בסביבתו של ראש הממשלה אומרים כי "סבירות גבוהה שייסע לברזיל".

כזכור, ראש לשכתו של הנשיא הברזילאי הנבחר, הודיע כי הוא יבקר בישראל לאחר נסיעותיו לצ'ילה ולארצות הברית. הנשיא הנבחר, שזכה לברכות ממנהיגים רבים באמריקה הלטינית וברחבי העולם, הביע את רצונו בהידוק היחסים עם ארה"ב ועם ישראל. יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, בירך אתמול את "ידידי, ז'איר בולסונרו" וכינה אותו "ידיד אמת של ישראל". "מחכים לביקורך בישראל, ומאחלים לך הצלחה רבה!", כתב.
בולסונרו, קצין צבא לשעבר שהביע עמדות קיצוניות נגד נשים והומואים ולא הסתיר את תמיכתו בחונטה הצבאית ששלטה בעבר בברזיל, נבחר לנשיא החדש של המדינה החשובה ביותר באמריקה הדרומית אחרי שניצח בסיבוב השני של הבחירות ביום ראשון. "נשנה את גורלה של ברזיל", הצהיר הנשיא הנבחר, איש הימין הקיצוני. מאז הסיבוב הראשון בתחילת החודש, הוביל בולסונרו בסקרים על יריבו, איש מפלגת הפועלים מהשמאל, פרננדו חדד, אולם מיד עם סגירת הקלפיות ופרסום המדגמים הראשונים ביום ראשון בלילה היה ברור שהוא המנצח הברור. 

הנשיא הנבחר (63) גרף 55.13 אחוז מול 44.87 אחוז לחדד והוא יהפוך ב-1 בינואר 2019 לנשיא ה-38 של ברזיל. "יש לנו הכל על מנת להפוך לאומה אדירה", הצהיר בולסונרו בנאם הניצחון ששודר בעמוד הפייסבוק שלו. "יחד, אנחנו נשנה את גורלה של ברזיל". הוא כינה את עצמו "מגן החירות" שיוביל שלטון שיגן על האזרחים "שימלאו אחרי חובותיהם" ויכבדו את החוק. "החוקים הם עבור כולם, ככה זה יהיה בתקופת הממשלה החוקתית והדמוקרטית שלנו", אמר.