עיתון הוושינגטון פוסט מדווח הערב (חמישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם בכירים בבית הלבן, בנוגע לפרשת רצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י ובמהלך השיחות הגן על יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן, אותו הוא כינה "שותף אסטרטגי חשוב במזרח התיכון". בנוסף לנתניהו פנו לממשל האמריקאי מנהיגים נוספים במזרח התיכון, בהם נשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי. פנייתו של נתניהו לטובת בן סלמן עומדת בניגוד לקו שהציבו מדינות המערב, בהן גרמניה, בריטניה וצרפת, שנקטו בקו ביקורתי כלפי סעודיה בכלל והנסיך בן סלמן בפרט.



כזכור, מאז שעלה בן סלמן לתפקיד הבכיר בממלכה, הקשרים בין סעודיה לישראל, השתפרו, גם אם נותרו חסויים, כששתי המדינות משתפות פעולה בזירה המדינית והמודיעינית נגד ההשפעה האיראנית באזור. בנוסף לכך, מאז עלייתו של בן סלמן לתפקיד, סעודיה צמצמה את הביקורת שלה כלפי מדיניות ישראל מול הפלסטינים, ואף תמכה בשלב מסויים בתוכניתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, עם זאת מאז העברת השגרירות האמריקאית לירושלים כוחו של בן סלמן בסעודיה נחלש, וסעודיה הפסיקה להתייחס לתוכניתו של הנשיא האמריקאי.



מעמדו של הנסיך בזירה הבינלאומית נפגע באופן משמעותי לאחר רצח העיתונאי בקונסוליה הסעודית באיסטנבול לפני כחודש, דבר שפגם בתדמיתו כרפורמטור בממלכה השמרנית. רצח העיתונאי הביקורתי, שפרסם טורים נגד הנסיך בעיתונים רבים בעולם, בהם גם הוושינגטון פוסט הנחשב, הביא לביטול חוזי רכישת נשק של סעודיה עם מדינות המערב ואף החרמה של כנס כלכלי שאורגן בממלכה.