12 בני אדם נהרגו ולפחות 12 נוספים נפצעו באירוע ירי הבוקר (חמישי) בבר בעיירה טאוסנד אוקס שבמדינת קליפורניה. לפי דיווחים ראשוניים, אדם פתח באש מרובה חצי אוטומטי בעיירה, הנמצאת במרחק של 65 ק"מ מלוס אנג'לס. מהמשטרה המקומית נמסר כי סגן השריף ולפחות 11 אזרחים איבדו את חייהם. החשוד תואר כגבר מזרח תיכוני מזוקן בשנות העשרים המוקדמות לחייו ולבוש שחורים. הוא נוטרל לאחר שירה עשרות יריות במהלך האירוע.



עדי ראייה סיפרו כי ראו אדם יורה מספר יריות מאקדח לפני שזרק פצצות עשן על הבר ההומה בדרום קליפורניה. מהמשטרה המקומית נמסר עוד כי שוטר חתר למגע עם החמוש. לפי דיווחים בתקשורת המקומית, שוטר אחד נהרג באירוע. ג'ון הדג', עד ראייה, אמר כי ראה את החשוד זורק רימוני עשן לחזית המסעדה וראה איש אבטחה נורה. לפי הדיווחים נראה שרוב הנפגעים הם צעירים מקולג' סמוך. מאות אנשים ניסו להימלט מהמקום בעת האירוע.


"אדם מזוקן פתח באש באמצע המסיבה, הוא צץ משום מקום וירה באנשים", אמר עד ראייה בשם הולדן. "הוא ירה פעמיים בקופאית, זה פשוט היה מזעזע. ברחתי החוצה מהמקום". עד ראייה נוסף אמר כי ראה את החמוש, אדם בעל חזות מזרח תיכונית, יורה במאבטח. 


משירותי הכיבוי של מחוז ונטורה נמסר כי יש "אירוע ירי מתמשך בבר וגריל בורדרליין". צילומים מהזירה הראו כבאים וחובשים מגיעים למקום לאחר שעשרות בני אדם נפצעו. השוטרים דיווחו מאוחר יותר כי אדם הדומה לתיאור היורה נראה מחוץ לחלון הבניין. לפי דיווח ברשת ABC, סוכני ה-FBI הגיעו לזירה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עודכן על הירי בקליפורניה וכתב בטוויטר: "רשויות אכיפת החוק, צוותי החירום וה-FBI בזירה. 13 אנשים כרגע, נהרגו.  היורה מת וכן השוטר הראשון שנכנס למקום". זהו כמובן אינו מקרה הירי ההמוני הראשון בארצות הברית, למודת האירועים הטרגיים האלו. רק לפני שבועיים נרצחו 11 יהודים בטבח שאירע בבית הכנסת בפיטסבורג. ירי שבוצע על ידי ניאו-נאצי. בחודש מאי נרצחו תשעה תלמידים ומורה בבית הספר התיכון בסנטה פה, טקסס. היורה, תלמיד בבית הספר בשם דימיטרוס פאגורציס נכנס למבנה כשהוא חמוש ברובה ציד ובאקדח השייכים לאביו. בחיפושים שנערכו לאחר הירי, נמצאו סמוך לבית הספר ובתוכו, מספר מטעני חבלה, בהם פצצות צינור ובקבוקי תבערה. 

בפברואר נרצחו 17 תלמידים ומורים בתיכון בפארקלנד, פלורידה. ניקולס קרוז, תלמיד לשעבר של בית הספר שסולק ממנו, נכנס לבניין בו מרוכזים תלמידי כיתות ט', הפעיל את אזעקת האש בבניין, וכאשר התלמידים החלו לצאת פתח באש.