שריפות ענק בקליפורניה: אפילו במדינה המוזהבת, הרגילה לשריפות ענק, לא רגילים לתופת כזו. לפחות תשעה בני אדם נהרגו, כולל כמה שמתו במכוניותיהם במהלך ניסיון לברוח מהאש ששרפה גם את אחוזות מאליבו. כוחות כיבוי האש נלחמים כעת בשלוש שריפות גדולות, שתיים ממערב ללוס אנג'לס ואחת מצפון לסיירה. בעיירה הצפונית פארדייס, הריסות הבתים והעסקים העלו עשן במהלך היום, ובדרום המדינה עשרות אלפים ברחו מבתיהם ונתקעו בכבישים המהירים הפקוקים. 


בתיעוד מחריד מהתאונה, נראה רכב נוסע דרך הלהבות, תוך שנשמעות צעקות "אלוהים, בבקשה תעזור לנו. בבקשה תעזור לנו להיות בטוחים". יושבי הרכב הצליחו להיחלץ מהשריפה בשלום, אולם חמישה בני אדם נמצאו הרוגים בתוך מכוניתם השרופה. 

גורמים רשמיים העריכו כי הלהבות בצפון הרסו 6,700 מבנים, מה שהופך את השריפה הזו להרסנית ביותר בהיסטוריה של המדינה מוכת האסונות. "זה מדהים כמה מהר התפשטה האש", אמר סקוט מקלין, סגן ראש מחלקת היער של קליפורניה, כאשר הכבאים נאבקים לכבות את הלהבות והעשן המיתמר הפך את היום בקליפורניה ללילה. מקלין הוסיף כי הוא חושש שמספר ההרוגים עוד יעלה. 

השריפה באזור האחוזות במאליבו. צילום: רויטרס


6,700 מבנים נהרסו. השריפה בקליפורניה. צילום: רויטרס

מכוניות נטושות ברחובות המרכזיים היו עדות לכך שרבים מהתושבים נמלטו בריצה מהאש, ו-35 בני אדם לפחות דווחו כנעדרים לפי גורמים רשמיים. בריאן רוברטסון, שישן בקרוואן קרוב לעיירה מאגליה, העיד על המהירות בה התפשטה האש, והודה לכלב הפיטבול שלו על שהציל אותו. "הכלבה העיר אותי, וכל העולם עלה באש מסביבנו", אמר רוברטסון, שמאמין שהקרוואן שלו נהרס. 
 
שריפות ענק הן לא דבר חדש בקליפורניה, אולם בשנים האחרונות יש להן השפעות הרסניות שלא נראו מעולם. כבאים כל הזמן חוזרים על כך שהמדינה מגיעה לרף חדש של שריפות כמעט בכל שנה, כאשר במהלך הקיץ שריפה אחרת הרגה 22 בני אדם והרסה 5,600 מבנים, מספר השיא עד אותה עת. דונלד טראמפ האשים היום בטוויטר את מנהלי היערות: "אין שום סיבה לשריפות הענק הרצחניות והיקרות האלו בקליפורניה, מלבד ניהול היער הגרוע. מיליארדי דולרים ניתנים מדי שנה, עם כל כך הרבה חיים אבודים, והכל בגלל ניהול כושל של היערות. תקנו זאת עכשיו, או שלא תקבלו יותר תשלומים פדרליים".

 
קים קרדישאן צייצה בטוויטר כי "שמעתי שלהבות פגעו בבית שלנו בהידן הילס, אבל עכשיו הן נעצרו והמצב טוב יותר. זה לא נראה כאילו זה הולך ומחמיר עכשיו, אני רק מתפללת שהרוחות הן לטובתנו. אני רק מתפללת שכולם בטוחים".


מאמצים לכיבוי הלהבות. צילום: רויטרס


מאמצים לכיבוי האש. צילום: רויטרס

 
סקוט דריקסון, הבמאי של הסרט "דוקטור סטריינג'", צייץ בטוויטר כי השריפות החריבו את ביתו. "איבדנו את ביתנו, אבל כולנו בטוחים וזה דבר חשוב. אני אהיה לא זמין לתקופה הקרובה".