נשיא טורקיה ארדואן הודיע היום (שבת) כי מדינתו העבירה את ההקלטות המתעדות את רצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י למדינות האירופאיות, לארה"ב ולסעודיה. זאת, בניסיון לשמור את הלחץ הבינלאומי על ריאד בעקבות מותו של העיתונאי. עד כה, מעצמות העולם אמנם גינו בתקיפות את הרצח, אולם לא ביצעו פעולות ממשיות כנגד סעודיה, יצואנית הנפט הגדולה בעולם ואחת מבעלות הברית הקרובות של ארה"ב. 

"הקשיבו לשיחות שמתעדות ההקלטות, הן יודעות הכל", אמר ארדואן. הנשיא לא פירט על תוכן ההקלטות, אולם מקורות בכירים אמרו לרויטרס כי טורקיה מחזיקה במספר הקלטות של הרצח, כולל ההרג עצמו והשיחות שבוצעו לפניו. ההקלטות האלו הובילו את אנקרה למסקנה כי הרצח היה מתוכנן, למרות הכחשותיה הנמרצות של סעודיה. 

מפגינים למען ג'מאל חשוקג'י. העברת ההקלטות תיצור לחץ על ריאד? צילום: רויטרס

 

ארדואן לא חזר ביום שבת על האשמותיו כי הרצח בוצע בהוראת ההנהגה הסעודית. עם זאת, הוא קרא לריאד לזהות את הרוצח, ואמר כי הוא היה ככל הנראה חבר בצוות שהגיע לטורקיה שעות לפני היעלמותו של חשוקג'י. "אין צורך לעוות את הנושא הזה, הם יודעות בוודאות שהרוצח או הרוצחים היו בין 15 האנשים שהגיעו לכאן. ממשלת סעודיה יכולה לחשוף זאת על ידי שיגרמו להם לדבר".
ארדואן חזר וביקש מידע על מקום הימצאות הגופה. כזכור, יועץ לנשיא אמר שגופת העיתונאי בותרה לחתיכות לאחר הרצח, וסגן הנשיא פואת אוקטיי קרא לחקירה באשר לדיווחים לפיהם הגופה הומסה בחומצה.