פעילות התנועה הפמיניסטית הבינלאומית "פמן" הפגינו היום (שבת) בשער הניצחון בפריז על הגעתם לצרפת של "פושעי מלחמה", לרגל ועידת המנהיגים בפריז והחגיגות לציון 100 שנים לסיום מלחמת העולם הראשונה. המפגינות החזיקו פוסטרים עם כתובות "ברוכים הבאים, פושעי מלחמה" ו"מלחמה היא שלום, חופש הוא עבדות, בורות היא כוח". על גופות הנשים נכתבו "שלום מזויף" ו"דיקטטורים אמיתיים". המפגינות פונו ושלוש פעילות נעצרו על ידי המשטרה.

משתתפת בהפגנה אמרה כי "פמן" מתנגדים להכנסתם לצרפת של ראשי מדינות שלא מכבדים את זכויות האדם בארצם: "הם באו לחגוג את השלום בזמן שהם תומכים במלחמה". הפעילה לא הצביעה על מנהיג ספציפי נגדו הן מפגינות, אולם בדף הפייסבוק של הארגון ציינו את שמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כאחד מן המנהיגים האלו, כאשר עלה גם שמם של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נשיא טורקיה, רג'יפ טייפ ארדואן ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ. 

מפגינות בשער הניצחון בפריז. צילום: AFP
 

באחד הפוסטים שנכתבו בעמוד הפייסבוק, נכתב כי "טראמפ משחק ב"למי יש יותר גדול", בעיקר בנסיגה החד צדדית מהסכם הגרעין האיראני והעברת השגרירות לירושלים. הוא אפילו לא מסוגל להקטין את הרציחות בשטח שלו, כאשר מקרי הטבח בארה"ב רק מתרבים. נתניהו הורג מפגינים בעזה. ארדואן מנהל מלחמה אינסופית נגד הכורדים, ערב הסעודית נותנת חסות לאסלאמיזם ופוטין מתגאה בכך שיש לו טילים שמסוגלים להגיע לכל נקודה בעולם, ולא מהסס להכריז כי ישתמש בהם נגד ארה"ב".
 
 

"הבורות שולטת בלוח השחמט הפוליטי העולמי. יש לנו אחריות שלא לאפשר לפושעים לשלוט בנו ולא לקבל שום דיפלומטיה כנחמה. לא נשכח שכמה מהם נבחרו באופן דמוקרטי - הבנה לא נהיה הקורבנות של המדיניות הלוחמנית שלהם".