שריפות הענק בקליפורניה: ההתקפה של הנשיא דונלד טראמפ נגד הרשויות בקליפורניה בטענה שהשריפות שגבו עד כה את חייהם של 25 בני אדם פרצו בשל טיפול כושל ביערות עוררה תרעומת. "אדוני הנשיא, עם כל הכבוד, אתה טועה. הדליקות בדרום קליפורניה אינן קשורות כלל לניהול יערות", מסרה התאחדות הכבאים של פסדינה, בעוד שמההתאחדות הבינלאומית של לוחמי האש קראו לטראמפ "לבוא לדרום קליפורניה וללמוד את העובדות ולסייע לקורבנות". 



גם סלבריטאים רבים, שחלקם נאלצו להימלט מהלהבות, הגיבו בכעס. "זו תגובה חסרת לב", צייצה הזמרת קייטי פרי. "אפילו לא מדובר פה על פוליטיקה. רק משפחות אמריקאיות טובות שמאבדות את בתיהן בעת שאתה מצייץ, בורחות למקלטים". "המחסור במימון פדרלי הוא 'השורש' של ניהול היערות הכושל", הוסיף סולן רובים ושושנים, אקסל רוז. "רק אדם דמנצי ופאתטי לחלוטין היה משתמש בטרגדיה כדי לעוות עובדות בניסיון להשיג רווח ציבורי ופוליטי". 





טראמפ עצמו צייץ רק ביום שבת בלילה מילות הוקרה לכוחות הכיבוי והביע צער על הקורבנות כאשר קרא לתושבים להישמע להוראות הפינוי. עם זאת, אתמול הוא שוב הצהיר כי "עם ניהול ראוי של יערות, אנחנו יכולים להפסיק את ההרס שמתרחש כל הזמן בקליפורניה. תהיו חכמים!



השריפות בקליפורניה. צילום: רויטרס
השריפות בקליפורניה. צילום: רויטרס



מניין הקורבנות בשריפות הענק בקליפורניה עלה ל-25 הרוגים, מרביתם באזור העיירה פרדייז שנחרבה כמעט כליל, כאשר הרוחות העזות התחדשו אמש ומקשות על כוחות הכיבוי, אשר נעזרים גם במטוס הסופרטנקר הענק, להשתלט על הלהבות.



החזאים מסרו כי הרוחות העזות צפויות להתחזק עד יום שלישי ולסייע להתחזקות הלהבות והעשן לתוך היבשה, כולל לכיוון לוס אנג'לס, וזאת אחרי שנרשמה רגיעה יחסית ביום שבת בערב. "שלא תהיה לכם תחושה כוזבת של ביטחון", אמר מפקד כוחות הכיבוי במחוז ונטורה, מארק לורנזן. "אנחנו יודעים שאמא טבע מתכוונת להפעיל את המאוורר מחדש והרוחות שוב ינשבו".



השריף של מחוז בוטי, קורי הוניאה, מסר כי 14 גופות התגלו באזורים שבהם משתוללת שריפת קמפ, צפונית לבירה סקרמנטו, וזאת אחרי שביום שישי דווח על תשעה הרוגים בשריפה ההרסנית ביותר בתולדות קליפורניה. עשרה מההרוגים נמצאו באזור העיירה פרדייז, שבה נשרפו כמעט כל המבנים, בעוד שארבעה נוספים התגלו מזרחית לעיירה. עוד 110 בני אדם נעדרים, כאשר ההערכה היא שחלקם מנותקי קשר.



צוותים מיוחדים הוזעקו לאזור על מנת לסייע בזיהוי הקורבנות שהאש השחיתה את גופותיהם כמעט לחלוטין. "אני יודע שחברים בקהילה שלנו מודאגים כי יקיריהם נעדרים ואני יודע שהחדשות שאנחנו מוצאים גופות מטרידות מאד", אמר השריף. "אנחנו עושים כל שביכולתנו על מנת לזהות את השרידים וליצור קשר עם הקרובים. הלב שלי יוצא לאנשים האלה. זה כואב מאד לכולנו".



במקביל, שריפת וולסי ממשיכה להשתולל באזור מליבו, ליד לוס אנג'לס, ונמסר כי גם היא גבתה את חייהם של שני בני אדם. מאות אלפי בני אדם פונו מבתיהם או שנמצאים בכוננות לפינוי, בהם סלבריטאים רבים שהאחוזות שלהם באזור מליבו נמצאות בקרבת הלהבות. עד כה נמסר על לפחות 177 מבנים שנפגעו בדליקה, כאשר הכבאים הצליחו להשתלט על חמישה אחוזים בלבד. לעומת זאת, הושגה הצלחה רבה יותר מול שריפת היל הסמוכה, כאשר הכבאים השיגו שליטה על 65 אחוז משטחה והם צופים השתלטות מלאה עד יום חמישי.