בוקר אחרי הפעולה הלילית של צה"ל ברצועת עזה, בה נהרג הקצין סא"ל מ' בן ה-41 ונפצע חייל צה"ל נוסף, פרטי המבצע שהסתבך עדיין נותרו חסויים. בארגון חמאס חגגו את הריגת הקצין ופרסמו מידע על התקרית אמש. מהודעת חמאס עולה כי בחילופי האש עם כוח צה"ל שפעל אמש בעזה, ובתקיפות חיל האוויר לאחר מכן, נהרגו שישה פעילי חמאס, בהם המפקד בזרוע הצבאית של הארגון נור ברכה, פעיל נוסף בשם מאג'ד אלקרא, ופעיל אחד של ועדות ההתנגדות העממית.



על פי גרסת חמאס, הכוח הצה"לי נחשף על ידי כוח בטחוני השייך לגדודי אל קסאם שעצר את הרכב בו פעלו ולאחר מכן החלו חילופי אש בין הצדדים. עוד אמרו בארגון, כי במהלך ניסיון הכוח של צה"ל להימלט מהמקום, חיל האוויר פתח באש באזור לאחר מכן השמיד מסוק של צה"ל את הרכב ששימש את הכוח במהלך המבצע.
תיעוד האירוע בעזה - צילום: רשתות ערביות


לפי דיווחים נוטספים בעזה, הכוח עקב אחר נור ברקה - בכיר החמאס - שביקש תגבורת ועצר אותם. עוד על פי הפרסומים, ברכב היו ארבעה גברים ושתי נשים וכששאל אותם ברקה לאן הם נוסעים, ענו 'לבקר קרובי משפחה'. ״אתם שקרנים״, אמר ברקה ושלף אקדח. בתגובה, הכוח ירה צרור לעבר אנשי חמאס, הודיע על ״כישלון המשימה״, והחיפוי האווירי התחיל לפעול - כולל השמדת הרכב האזרחי ששימש את הכוח.
 

"אנחנו סיכלנו תוכנית ציונית תוקפנית גדולה להפתיע את ההתנגדות ולרשום הישג גדול. האויב הפושע נושא באחריות המלאה על הפשע המסוכן ותוצאותיו ודמם של השהידים שלנו לא יהיה לשווא", אמרו בארגון.



בכיר חמאס שחוסל, נור ברקה



עוד הוסיפו: "לימדנו את האויב לקח והפכנו את המודיעין שלו לבדיחה בעולם. ההתנגדות הכריחה אותם להימלט מאוכזבים וכושלים. ההתנגדות תמשיך ללחוץ את האצבע על ההדק שכן המערכה בינינו לבין הכיבוש נמשכת ולא יהיה לו ביטחון על אדמתנו, לא נאפשר לו לפגוע בבני העם שלנו ובאדמתנו ואנחנו נעמוד ממול". 



לאחר התקרית ברצועה, יורטו שני שיגורים לשטח ישראל ובעקבות האירועים בוטלו הלימודים באזור עוטף עזה. ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להקדים את הגעתו לישראל מפריז וחת הבוקר בארץ.
תת אלוף רונן מנליס ציין כי "מה שנחשף הלילה הוא הקצה של הקצה של פעולות שמבוצעות באופן שוטף, ומטרתן היא לספק את היכולות". לדבריו, החילוץ שבוצע הלילה הוא מעשה גבורה שעוד יילמד. "עם זאת, יש לנו גם מה ללמוד מהאירוע. הלקחים יילמדו", ציין, "מטרת הפעולה לא הייתה חיסול או חטיפה, ומעבר לזה לא רוצה להרחיב". הוא הדגיש כי הכוחות נמצאים בכוננות רחבה ומאמצי ההגנה חוזקו".