קוריאה הצפונית ממשיכה בתוכנית הטילים הבליסטיים שלה ב-16 בסיסים סודיים שזוהו בצילומי לוויין מסחריים, למרות הבטחתה לפרק את תוכנית הגרעין שלה, כך דווח היום (שני) ב"ניו יורק טיימס". לפי תמונות הלוויין, הצפון מבצע הונאה, במסגרתה הוא החל בפירוק אתר שיגור גדול אך המשיך לבצע שיפורים ב-16 אתרים אחרים מהם ניתן לשגר ראשי קרב גרעיניים וקונבנציונליים. 
תוכנית הטילים הסודית זוהתה בדוח מפורט שפורסם על ידי "המרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים", תא חשיבה שיושב בוושינגטון. הדוח מתאר אתר טילים בשם סאקאנמול שנמצא במרחק של 80 ק"מ מהשטח המפורז בגבול עם קוריאה הדרומית. הבסיס נמצא בעמק הררי צר וכולל 7 מנהרות שמכילות 18 משגרים. במצב מלחמה, המשגרים הניידים יכולים לעבור במהירות מהבסיס לאתרי שיגור שהוכנו מראש. לפי הדיווח, במצב זה הם יכולים לבצע שיגור בתוך פחות משעה.   
פיונגיאנג לא ביצעה שיגורי טילים קרוב לשנה, מאז ההתקדמות בשיחות השלום עם ארצות הברית. הנשיא דונלד טראמפ ושליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און קיימו פסגה היסטורית בסינגפור בחודש יוני. עם זאת, מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו ומומחי נשק ציינו כי קוריאה הצפונית ממשיכה בפיתוח חומרי ביקוע שמתדלקים כלי נשק גרעיניים. לצפון יש ככל הנראה בין 40 ל-60 ראשי קרב גרעיניים. 


אתר הניסויים הגרעיניים של קוריאה הצפונית
אתר הניסויים הגרעיניים של קוריאה הצפונית

 
דובר של מחלקת המדינה האמריקאית אמר בתגובה כי "הנשיא טראמפ הבהיר כי אם יושב הראש קים ימלא את התחייבויותיו, כולל פירוק מלא של תוכנית הגרעין וחיסול של תוכניות הטילים הבליסטיים, עתיד טוב מצפה לקוריאה הצפונית ולעמה". דובר של סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית, ה-CIA, סירב להגיב לדיווח.