הממלכה סוערת: ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, נמצאת תחת מתקפת וצפויה למאבק מפרך על מנת שחברי הפרלמנט, ביניהם גם פרלמנטרים ממפלגתה, יקבלו את הסכם הברקזיט אליו הגיעה. היום (חמישי) היא צפויה להציג את התוכנית לראשונה בפרלמנט הבריטי, ועל פי דיווחים בכלי התקשורת היא צפויה לעבור "צלייה" בדיון.



אף על פי שהתוכנית עברה בקבינט הבריטי אמש, היא מותקפת מכל קצוות הקשת הפוליטית של בריטניה, כולל ממפלגתה של מיי, כאשר לא כל השרים שנכחו בדיון תמכו בהצעה ולא ברור מה יעלה בגורלה. בעקבות ההסכם, פרשו עד כה שני שרים ממשלתה של מיי, וייתכן כי המספר אף יגדל בהמשך.


הראשון לפרוש הוא השר של צפון אירלנד בפרלמנט, שייליש וארה. הסעיף המרכזי בהסכם שהיווה כמכשול העיקרי בדרך אליו נגע לצפון אירלנד, כאשר האיחוד האירופי ויתר על דרישתו כי צפון אירלנד תישאר במסגרת הסכם המכסים בעוד ששאר חלקי הממלכה המאוחדת יעזבו, צעד שהיה מביא להקמתו של גבול ימי בין החבל לאי הבריטי. במקום זאת, נאמר בטיוטה כי כל בריטניה תישאר במסגרת איחוד המכסים, כאשר ועדת בוררות עצמאית, שבה יהיו נציגים של בריטניה ושל האיחוד האירופי ונציגים עצמאיים תבחן את המצב ביולי 2019 ותחליט אם ניתן לעבור למתכונת של הסכם סחר חופשי חדש בין הצדדים, אם להפעיל את "המעצור" שקובע כי צפון אירלנד לבדה תישאר באיחוד המכסים או להאריך את תקופת המעבר בשנה נוספת. 

אולם, נראה כי הצעד שיכניס את הממלכה לסחרור הוא החלטתו של שר הברקזיט, דומיניק ראב, להתפטר גם הוא בעקבות המהלך. על פי הדיווחים הוא חלק מקבוצה של שרים המתנגדים להסכם, על אף שהיה מעורב בניסוחו. ראאב אמר עם פרישתו כי הוא "לא יכול לתמוך בהסכם במצפון נקי". עוד הוסיף ראב, כי "התוכנית של מיי מאיימת על שלמותה של בריטניה. אני לא יכול ליישב את תנאי העסקה המוצעת עם הבטחות הבחירות שלנו. זה עניין של אמון הציבור".
איאן דאנקן סמית', לשעבר מנהיג השמרנים במפלגה ופעיל בקמפיין הברקזיט, אמר ל-BBC כי השפעת התפטרותו של ראב תהיה "הרסנית", וכי מכתבו מרמז הממשלה התעלמה מטענותיו של השר המתפטר. 
בינתיים, שער הלירה שטרלינג יורד באופן תלול החל מההודעה על הברקזיט, וירידה חדה במיוחד נרשמה עם הודעתו של ראב על התפטרותו. על פי הדיווח ב-BBC, השער שעמד על 1.30 דולר בשעות הבוקר, עומד כעת כבר על 1.1382. 
 
על פי כלי התקשורת בבריטניה, הכעס בקרב המחוקקים השמרנים הוא כל כך גדול, עד כי הם עשויים לקרוא להצבעת אי אמון בהנהגתה של תרזה מיי. התוצאה הסופית של בריטניה עדיין לא ברורה, כאשר התרחשיים נעים בין "גירושין" רגועים מהאיחוד האירופי לבין דחיית העסקה של מייי, שתגרום ככל הנראה לסיום כהונתה, ועזיבת האיחוד האירופי ללא כל הסכם. 

שר החוץ לשעבר, בוריס ג'ונסון, הזהיר אמש שבריטניה תהפוך "למדינה וסאלית" של האיחוד ואמר כי "בפעם הראשונה מאז אלף שנה, לפרלמנט הזה לא תהיה יכולת לקבוע את החוקים שמנהלים את המדינה הזו. זה לא מתקבל על הדעת של כל מי שמאמין בדמוקרטיה".