כתב אישום הוגש היום (חמישי) בבית המשפט בסעודיה נגד 11 מעורבים בפרשת רצח העיתונאי הסעודי, ג'מאל חשוקג'י. התובע הכללי הסעודי ביקש להטיל עונש מוות על חמישה חשודים ברצח, שהתרחש בקונסוליה הסעודית באיסטנבול שבטורקיה.



כזכור, בחודש שעבר הודתה הממלכה הערבית הגדולה כי העיתונאי מצא את מותו בקונסוליה, אך טענה כי הוא מת במהלך קטטה, וכי לא הייתה הוראה להורגו או לחטוף אותו מטורקיה. סעודיה אף הודיעה כי שני בכירים בממלכה פוטרו בעקבות הפרשה, אחד מהם הוא יועץ לבית המלוכה והשני הוא סגן מפקד כוחות הביטחון במדינה.



לפני חמישה ימים נשיא הודיע נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, כי מדינתו העבירה את ההקלטות המתעדות את רצח חשוקג'י למדינות אירופה, ארה"ב וסעודיה. זאת, בניסיון לשמור את הלחץ הבינלאומי על ריאד בעקבות מותו של העיתונאי.



חשוקג'י. צילום: רויטרס
חשוקג'י. צילום: רויטרס



לפי בכירים טורקים, חברי צוות החקירה הסעודי שנשלח לטורקיה, על מנת לחקור את נסיבות רציחתו של העיתונאי, ניסו לטשטש את הראיות מזירת הרצח במהלך שהותם במדינה. 



לדברי הגורמים, המעורים בפרטים, מנהיגים סעודים בכירים שלחו כימאי ואיש המתמחה בהרעלות לאיסטנבול, ודרשו מהם לנקות את זירת הרצח לפני הגעתם של החוקרים הטורקים למקום. "אנחנו מאמינים כי שני סעודים הגיעו לטורקיה על מנת להסתיר את הראיות המעידות על רצח חשוקג'י, לפני שהמשטרה הטורקית תגיע למקום", טען אחד מהם. 

יש לציין כי עד כה, מעצמות העולם אמנם גינו בתקיפות את הרצח, אולם לא ביצעו פעולות ממשיות כנגד סעודיה, יצואנית הנפט הגדולה בעולם ואחת מבעלות הברית הקרובות של ארה"ב.