ערוץ הטלוויזיה הממלכתי בקוריאה הצפונית הודיע כי השליט קים ג'ונג און בחן אתר לניסוי ב"נשק טקטי מתקדם חדש שפותח לאחרונה". בדיווח בטלוויזיה הצפון קוריאנית, צוין כי הנשק פותח במשך זמן רב והניסוי בו הוגדר כהצלחה. ההודעה מגיעה ברקע הקיפאון בשיחות בין פיונגיאנג לוושינגטון על פירוק חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני.



"התוצאה הזו היום היא הצדקה למדיניות המפלגה המתמקדת בטכנולוגיה הביטחונית. מדובר בעוד הצגה של יכולות ההגנה הגדלות שלנו לאזור כולו, ושינוי בחיזוק יכולות הלחימה של הצבא שלנו", אמר קים.
בתמונה שפורסמה על ידי התקשורת הממלכתית נראה קים עומד בחוף מוקף בבכירים במדים, אך לא הנשק המדובר לא הוצג. מומחים ציינו כי בין הבכירים נכלל גם מפקד חיל התותחנים של הצבא הצפון קוריאני.

בתגובה להצהרות מפיונגיאנג, ממחלקת המדינה האמריקאית נמסר כי "ארצות הברית בטוחה שההבטחות שניתנו על ידי הנשיא דונלד טראמפ וקים ג'ונג און בפסגה בסינגפור ימומשו".
 

כזכור, לפי דיווח שפורסם השבוע בניו יורק טיימס, פיונגיאנג ממשיכה בתוכנית הטילים הבליסטיים שלה ב-16 בסיסים סודיים שזוהו בצילומי לוויין מסחריים, זאת למרות הבטחתה לפרק את תוכנית הגרעין שלה. לפי תמונות הלוויין, קוריאה הצפונית מבצעת הונאה, במסגרתה היא החלה בפירוק אתר שיגור גדול אך המשיכה במקביל לבצע שיפורים ב-16 אתרים אחרים מהם ניתן לשגר ראשי קרב גרעיניים וקונבנציונליים.