נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הערב (שישי) בשיחה עם עיתונאים בחדר הסגלגל כי כתב "בקלות" תשובות לשאלות של רוברט מולר, החוקר המיוחד שמונה לחקור את פרשת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ב-2016. הוא הוסיף: "לא זומנתי לחקירה במועד מסוים והתשובות עדיין לא הוגשו" והדגיש כי עשה זאת בעצמו, ללא מעורבות או סיוע של עורך דינו. טראמפ הכחיש כי שורת ציוצים שכתב בתקופה האחרונה, וכללו בין היתר איומים מרומזים על החוקר וצוותו, התבססו על חששות מפני מה שעלול לעלות בחקירה.
כזכור, מספר דיונים בבתי המשפט בארצות הברית צפויים להתקיים בתקופה הקרובה, בנושא החקירה, וכן צפויים להינתן גזרי דין עבור מספר מעורבים. התובע המיוחד החוקר את הפרשה, צפוי לצאת מחוזק מאוד מתוצאות בחירות אמצע הקדנציה, שכן הרוב הדמוקרטי שהושג, יאפשר למנוע עיכובים ושיבושים בחקירה מצד הבית הלבן. במפלגה הדמוקרטית הסבירו כי הם מוכנים לפעול גם במידה והחקירה תתארך מעל למצופה וכן במידה וטראמפ ינסה לפטר את מולר או לפגוע בעבודתו באמצעות שינויים במשרד המשפטים. 
לא פעם דווח כי טראמפ מתכנן לפטר את מולר, או להעבירו מתפקידו. מנהיגת המיעוט בבית הנבחרים, ננסי פלוסי, התחייבה כי המסמכים של מולר שמורים היטב וכי כל החקירה מתועדת. על פי הדיווחים, היא תדאג לקיים שימוע העמדה לדין לנשיא במידה ויפגע במולר. עוד נכתב בפרסום, כי במידה והנשיא יורה להפסיק את החקירה מסיבה כלשהי, או יזיז מתפקידם בכירים הקשורים אליה, גורמים דמוקרטים צפויים לזמן את מולר לגבעת הקפיטול, במטרה למסור עדות שתשודר בטלוויזיה הארצית. 

כמו כן, סגן נשיא ועדת המודיעין של בית הנבחרים, אדם שיף, אמר כי בכוונתו לפתוח מחדש חלק מהחקירה בפרשת רוסיה-גייט, זאת באמצעות רשימה של כ-70 אנשים, ארגונים וחברות שהרפובליקנים טענו כי לא הצליחו לבחון כראוי. הוא הוסיף כי "כעת לדמוקרטים יש הזדמנות לעשות מה שהרפובליקנים סירבו - להגן על מולר".