נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מכחיש את הדיווחים לפיהם מדינתו מתכננת להסגיר לטורקיה את איש הדת הטורקי פתהוללה גולן, יריבו של רג'פ טאיפ ארדואן. "אנחנו לא שוקלים זאת", אמר טראמפ לכתבים כשנשאל בנושא.

בדבריו התייחס הנשיא האמריקאי לדיווח שפורסם ביום חמישי האחרון ברשת NBC, לפיו הבית הלבן מחפש דרכים לגרש מארצות הברית את גולן על מנת לשכנע את אנקרה להקל את הלחץ על סעודיה בעקבות רצח העיתונאי ג'מאל חשוקג'י.

עוד על פי הפרסום, המאמץ כלל הוראות לבכירי משרד המשפטים האמריקאי והבולשת הפדרלית לבחון מחדש את הבקשה הטורקית להסגרתו, וכן את מעמד התושב שלו בארצות הברית. לגולן יש גרין קארד, והוא חי במעון מאובטח בהרי הפוקנוז שבמדינת פנסילבניה מאז שנות התשעים. לפי הדיווח, הבכירים דחו בזעם את בקשת הבית הלבן.
 
גולן היה בעבר בעל ברית של ארדואן וסייע לעלייתו לשלטון בטורקיה, אך סכסוך פרץ בין השניים ב-2015. ממשלתו של ארדואן האשימה את תומכיו של גולן בביצוע ניסיון ההפיכה הצבאית הכושל נגדה ב-2016. אנקרה ביקשה אז רשמית את הסגרתו מוושינגטון, שסירבה עד כה לבקשה. עשרות אלפי בני אדם נעצרו או פוטרו בטורקיה מאז ניסיון ההפיכה, והואשמו בתמיכה בגולן.