בכיר בצבא איראן, האדמירל חביבאללה סיארי ששימש בעבר גם כמפקד חיל הים, הודיע היום (שבת) כי משחתת "סהנד" חדשה וצוללת "פאתח" יצטרפו לצי הצבאי של הרפובליקה האיסלאמית בקרוב. את המשחתת והצוללת יצר הצבא האיראני בעצמו. לדבריו, "איראן הפכה את הסנקציות האמריקאיות המגבילות להזדמנויות".

סיארי אף הדגיש כי במדינה ובגבולותיה שורר ביטחון מלא, וכי ביטחון המדינה לא מושפע כלל מהסנקציות. "לאיראן יש את המרחב הימי הבטוח ביותר", הוסיף, וציין כי "הרפובליקה האיסלאמית הבטיחה ביטחון לא רק במימיה הטריטוריאליים, אלא גם באזור מפרץ עדן". המפרץ נחשב לאזור אסטרטגי חשוב דרכו עוברות הספינות המטען האיראניות, ואיראן פועלת מזה שנים על מנת לאבטח את מעברן בו.
סיארי טען כי הצוללת והמשחתת החדשה הן עדות להתקדמותה של איראן בתחום הימי, לאחר שבשנים האחרונות הגביר ושיפר צבא איראן את יכולות ייצור הנשק המתקדם שלו. איראן הגבירה את נוכחותה במים הבינלאומיים ועושה מאמצים לשמור על נוכחות זו, על אף הסנקציות והאיומים הצבאיים על המדינה.

"הכוחות המזוינים של הרפובליקה האסלאמית נתונים לסנקציות מאז ה-11 לפברואר 1979, ואולי אפילו מוקדם יותר", אמר. "אלו הטוענים כי הסנקציות יבטלו את גבולותיה של איראן, מדברים שטויות". 


בתוך כך, מאות עובדי תעשיית הסוכר באיראן התבצרו אתמול במסגד בעיר שוּש שבמחוז חוזסטאן שבדרום מערב המדינה כאקט של מחאה וקראו "מוות לרודנים".  העובדים הזועמים, שלא קיבלו שכר עבור עבודתם  מאז כניסתו לתוקף של גל הסנקציות האמריקאיות האחרון, לפני כשבועיים, כיתרו את אימאם המסגד תוך שהם קוראים קריאות נגד משטר האייתוללות. במקביל, מאות אחרים הפגינו בסמוך למפעל הסוכר.



על אף שהסנקציות האמריקאיות הופנו בעיקר נגד המערכת הבנקאית ותעשיית הנפט באיראן, חידוש הסנקציות מאז פרישתה של ארצות הברית מהסכם הגרעין פגע ביכולתה של איראן לייבא סחורות אל תוך שטחיה.  לאחר החתימה על הסכם הגרעין והסרת הסנקציות בשנת 2015, הפכה איראן לאחת מ-10 היבואניות הגדולות בעולם של סוכר, והייצור המקומי צומצם.