נשיא ארה"ב דונלד טראמפ סייר באזורי השריפות בקליפורניה במהלך השבת ועורר סערה נוספת כאשר קרא "לגרוף את היערות" כמו בפינלנד כדי למנוע שריפות חדשות. "כדאי שמישהו יראה לו גלובוס כדי שיבין איפה נמצאת פינלנד", נאמר באחת התגובות בטוויטר. 
 
טראמפ סייר בעיירה פרדייז שנשרפה כליל עם מושל קליפורניה ג'רי בראון ועם המושל הנבחר גאווין ניוסום ונפגש עם כבאים ואנשי הצלה שמתמודדים כבר יותר משבוע עם השריפה הקטלנית ביותר בתולדות קליפורניה ואחת הקטלניות בתולדות ארה"ב. "אני מקווה שזו תהיה אחת השריפות האחרונות, כי זו באמת גרועה מאוד", אמר. "כעת אנחנו צריכים לדאוג לאנשים שנפגעו קשה". 
 
אולם אף שסביבו נראו שרידים מפויחים של בתים בפרדייז, הנשיא האמריקאי לא היסס להצהיר פעם נוספת כי ניהול יערות לא תקין הוא שגרם לשריפה, והוא אף הציע פתרון מפתיע. "אתם צריכים לדאוג לרצפות, הרצפות של היערות, חשוב מאד", אמר. "תסתכלו על מדינות אחרות שעושות את זה אחרת, זה סיפור אחר לחלוטין. הייתי עם נשיא פינלנד, מדינה מלאה ביערות, והוא אמר שהם מקדישים זמן רב לגירוף ולניקיון, ואין להם שום בעיה".
 

אחרי שציוצים קודמים של טראמפ בסוף השבוע שעבר נענו בביקורת על התעלמותו מעשרות הקורבנות וממאות אלפי המפונים בשריפות בקליפורניה, וכן בהסברים כי לא מדובר בשריפות יער רגילות אלא בתוצאה של הממשק בין יערות לבין יישובים מאוכלסים, גם "הפתרון הפיני" של הנשיא עורר תגובות נזעמות ברשתות החברתיות. 
 
"כן, בפינלנד יש בדיוק אותו אקלים כמו בקליפורניה", כתב בסרקזם אחד הגולשים. "שמישהו יראה בבקשה גלובוס לדונלד טראמפ כדי שהוא יידע את המרחק של פינלנד  מהקוטב הצפוני ביחס לדרום קליפורניה", הוסיף הקומיקאי בילי פרוסידה. גולש נוסף ציין כי החלקים הדרומיים של פינלנד מכוסים בשלג שלושה עד ארבעה חודשים בשנה, ואילו החלקים הצפוניים - כשבעה חודשים. "טראמפ חושב שדרום קליפורניה צריכה לעשות את הדבר האחראי ושיירד בה יותר שלג?".
 
גם בפינלנד לא התעלמו מדברי הנשיא האמריקאי. הנשיא סאולי ניניסטה אישר כי שוחח עם טראמפ על שריפות היער במהלך הטקס לציון 100 שנה לסיום מלחמת העולם הראשונה בפריז בשבוע שעבר, אך טען כי סוגיית הגירוף לא עלתה במהלך השיחה. הייקי סבולניינן, מנהלת תחום היערות בהתאחדות היערות הפינית, הוסיף: "ההצהרות של טראמפ מעניינות מאד. אני רואה גירוף רק בחצר שלי. זה שייך לחצרות ולפארקים". 
 
בתוך כך, השבוע צפוי לרדת גשם שעשוי לסייע לכבאים במאמצי הכיבוי, אולם בינתיים מניין הקורבנות בשריפה בצפון קליפורניה ממשיך לעלות ועומד כרגע על 76 בני אדם, מרביתם בעיירה פרדייז. עוד 1,300 בני אדם נעדרים, ועדיין לא ידוע מה עלה בגורלם ואם נספו בדליקה או שהם נמצאים במקלטים ואין להם אפשרות ליצור קשר.