פרשת הרצח וביתור גופתו של העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י ממשיכה להכות גלים במדינות ערב, ואל מול החשיפות של עיתוני המערב, ניצבים כעת שני מחנות עיקריים בעולם הערבי: זה שמאמין שסעודיה תעשה הכל על מנת להעמיד לדין את רוצחי העיתונאי, ואלה שמעבירים את האחריות ישירות ליורש העצר, מוחמד בן סלמאן.
 
אולם גם בעולם הערבי, ובעיקר בטורקיה, כל תשומת הלב ניתנת כעת לכיוון הבית הלבן, עם הודעתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, במהלך סיורו בקליפורניה, כי הערכת הסי־איי־איי, שלפיה יורש העצר הסעודי הזמין את רצח העיתונאי, היא "מוקדמת מדי". 
 
טראמפ הוסיף כי הוא יקבל את הדוח המלא על חקירת הרצח מידי הסוכנות כבר מחר. "הרצח לא היה צריך לקרות", אמר טראמפ והבהיר כי הדוח ישקף את עמדת ארצות הברית לגבי זהות האחראי לחיסול.
 

כבר ביום שישי הגיע הסי־איי־איי למסקנה שבן סלמאן הוא שהורה לרצוח את העיתונאי בקונסוליה הסעודית באיסטנבול בחודש שעבר. זאת בניגוד לטענת הממשלה הסעודית כי יורש העצר לא היה מעורב ברצח.
 
המסקנה שאליה הגיעו אנשי סוכנות הביון תקשה על מאמצי ממשל טראמפ לשמר את היחסים עם בעל בריתו הקרוב. במסגרת החקירה בחן הסי־איי־איי כמה מקורות מודיעיניים, כולל שיחת טלפון שקיים עם חאשוקג'י אחיו של יורש העצר, חאלד בן סלמאן, שמשמש שגריר סעודיה בארצות הברית. השגריר אמר לחאשוקג'י כי עליו ללכת לקונסוליה הסעודית באיסטנבול כדי לאסוף מסמכים הנוגעים לנישואיו של העיתונאי והבטיח לו שלא יסתכן בעשותו זאת.
 
דוברת שגרירות סעודיה בוושינגטון אמרה כי השגריר וחאשוקג'י מעולם לא דנו בכל מה שקשור לנסיעה לטורקיה והוסיפה כי הטענות של הסי־איי־איי בנושא שקריות. "שמענו ונמשיך לשמוע תיאוריות שונות בלי לראות את הבסיס לספקולציות הללו", אמרה.
 
בינתיים, הטלוויזיה השווייצרית פרסמה פרומו על הדרך שבה נרצח העיתונאי הסעודי, והרשתות החברתיות הערביות סערו בסוף השבוע בעקבות פרסום תמונות מחרידות מטעם "גורמים במודיעין הטורקי", שבהן, על פי הנטען, תועד ביתור גופתו של העיתונאי. התמונות הראו אדם מחזיק מסור חשמלי, וגופה מבותרת וכתמי דם נראו על הרצפה. אתרי חדשות חשפו כי מדובר בסדרה צרפתית בשם ״Braquo״, של התסריטאי ממוצא אלג'יראי עבד א־ראוף דאפרי, שבמהלכה לאחר שאחת הדמויות התאבדה על רקע עוול שנגרם לה, חבריה מרדו בחוק ויצאו למסע נקם.

התמונות המפוברקות של ביתור גופת ג'מאל חשוקג'י. לא הפעם הראשונה. צילום: רשתות ערביות

 
זו אינה הפעם הראשונה שפעילים מפרסמים תמונות שאינן של חאשוקג'י; בתחילת הפרשה פרסמו תמונה שנאמר כי היא של העיתונאי, אך מהר מאוד התברר כי מדובר בתמונה שנלקחה מהסרט המקסיקני El Gringo.
 
בינתיים, בסעודיה הוגש כתב האישום נגד 11 מעורבים בפרשת הרצח. יש האומרים כי דרישת התובע הכללי הסעודי להטיל עונש מוות על חמישה חשודים ברצח באה כחלק מהעלמת ראיות.
 
במקביל, העיתון הטורקי "ייניי שאפאק" פרסם אתמול כי בכיר פת"ח המושעה, מוחמד דחלאן, המקורב ליורש העצר של אבו דאבי מוחמד בן זאיד, מעורב אף הוא בפרשת ההתנקשות בחיי העיתונאי הסעודי, שכן ארבעה מאנשיו יצאו מלבנון לטורקיה יממה לפני הרצח, ובידי המשטרה הטורקית תמונות המראות את כניסתם לקונסוליה. תפקידו של הצוות היה להעלים ראיות.
 
בשבוע שעבר הודיע התובע הכללי כי העיתונאי נרצח, גופתו בותרה ונמסרה לסוכן טורקי. בטורקיה אמרו כי ראשו הכרות של חאשוק'גי הגיע לסעודיה, והעלו ספקות רבים לגבי הגרסה של התביעה בסעודיה.
 
בתקשורת הערבית מאמינים שהודעת טראמפ כי הוא ממתין לדוח הסופי של סוכנות הביון, והמעקב הצמוד מאוד אחר הפרשה, בעיקר בתקשורת האמריקאית, יביאו את קצו של בן סלמאן. במקביל, דוחים מקורבים לסעודיה את הניסיונות של טורקיה וקטאר להפוך את הפרשה לבינלאומית.
 
אין ספק שפרשה זו, שנחשבת לאחת החשובות ביותר בעולם הערבי בשנת 2018, תקבל מפנה דרמטי בימים הקרובים. כולם, בעיקר בארמון יורש העצר בסעודיה, ימתינו לדברים שיישא בפרשה זו נשיא ארצות הברית.