אשת העסקים ובתו של נשיא ארצות הברית, איוונקה טראמפ, שלחה מאות הודעות בשנה שעברה לעוזרי הבית הלבן, פקידי ממשלה ועוזריה באמצעות שימוש בחשבון אישי, תוך הפרה של חוקים פדרליים בארצות הברית, כך דווח הלילה (בין שני לשלישי) בוושינגטון פוסט. 

על פי הדיווח, לאורך שנת 2017 איוונקה נהגה לשוחח עם אנשי הבית הלבן באמצעות שימוש בחשבון דוא"ל פרטי, אותו היא חולקת עם בעלה ג'ארד קושנר. גילוי זה עורר חשש ככל הנראה אצל עוזריו של דונלד טראמפ, שכן הוא עצמו תקף במהלך קמפיין הבחירות שלו את המועמדת נגדו בבחירות לנשיאות, הילארי קלינטון, על מעשה דומה. 
בבית הלבן הגיבו לדיווח ומסרו בהצהרה כי בתו של הנשיא אכן השתמשה מדי פעם בדוא"ל הפרטי שלה, אך זאת לפני שתודרכה על הכללים. כמו כן, צוין כי אף אחת מהודעותיה לא הכילה מידע מסווג. "כשעברה לממשלה, עד שהבית הלבן סיפק לה את אותה הדרכה שנתנה לאחרים שהתחילו לפני כן, השתמשה גברת טראמפ לעיתים בחשבונה הפרטי, כמעט תמיד עבור לוגיסטיקה ולוח זמנים הקשורים למשפחתה". 

קלינטון. צילום: רויטרס


עוד נאמר בהצהרה כי השימוש של איוונקה בחשבון הפרטי היה שונה מזה של קלינטון, אשר כידוע בזמנו השתמשה בדוא"ל פרטי ובשלב מסוים מחקה את כלל ארכיון ההודעות שלה על ידי מומחה מחשבים, במהלך חקירה בקונגרס שהתנהלה בעניין. "גברת טראמפ לא יצרה שרת פרטי בביתה או במשרד שלה, ואף הודעה לא נמחקה מעולם", נמסר מהבית הלבן. 
בדומה לטראמפ, גם קלינטון מסרה בזמנו כי היא לא ידעה על הכללים או לא הבינה אותם. עם זאת, יש לציין כי קלינטון השתמשה רק במערכת הודעות פרטית, זאת בעוד ששימשה כמזכירת המדינה, ובכך עקפה שרתים ממשלתיים באופן מוחלט. בנוסף, בחקירת ה-FBI נקבע מאוחר יותר כי כ-100 הודעות ששלחה קלינטון הכילו מידע מסווג בזמן שנשלחו או התקבלו. 

השימוש במערכת הודעות פרטית עבור עסקים ממשלתיים בארצות הברית עלול להוות הפרה של חוקים נשיאותיים, הדורשים כי כל ההתקשרויות המתקיימות בבית הלבן ישמרו בארכיון קבוע של כל ממשל. בנוסף, השימוש במערכת פרטית מגדיל את הסיכון כי מידע רגיל יכול לדלוף ולחשוף סודות ממשלתיים, ובכך לגרום נזק ליחסים הדיפלומטיים או לפעולות חשאיות של הממשל.