כמה מבני משפחת המלוכה בסעודיה מעוניינים למנוע מיורש העצר מוחמד בן סלמאן להפוך למלך לאחר מות אביו, כך על פי מקורות הקרובים לבית המשפט המלכותי. עשרות נסיכים ובני דודים מענפים חזקים של משפחת אל-סעוד, משפחת המלוכה בסעודיה, מבקשים לראות שינוי בסדר הירושה, אולם לא יפעלו כל עוד אביו של יורש העצר, בן 82, עדיין בחיים. על פי הדיווח, הם מכירים בכך שהמלך לא יפנה נגד "הבן המועדף עליו", הידוע במערב כ-MBS.

המקורות דיווחו כי בני המשפחה דנים באפשרות להמליך לאחר מותו של המלך הנוכחי את הנסיך אחמד בן עבד אל עזיז, בן 76, אחיו הצעיר של המלך סלמאן ודודו של יורש העצר. הנסיך אחמד, אחיו היחידי של המלך סלמאן שנמצא בחיים, היה זוכה לתמיכת המשפחה, מנגונני הביטחון וחלק ממעצמות המערב, אחד מהמקורות הסעודיים סיפר.
הנסיך אחמד חזר לריאד באוקטובר לאח שהות של כחודשיים בחו"ל. במהלך המסע, הוא נראה מבקר את ההנהגה הסעודית, תוך שהוא מגיב למפגינים שתבעו את קץ שלטונה של שושלת אל-סעוד והגיעו אל מחוץ למקום שהותו בלונדון. הוא היה אחד מבין שלושה אנשים בלבד שהתנגדו להפיכתו של מוחמד בן סלמאן לתפקיד יורש העצר ב-2017, כך על פי המקורות.


הנסיך אחמד בן עבד אל עזיז. יחליף את אחיו הגדול? צילום: רויטרס
 
המקורות הסעודיים דיווחו גם כי בכירי הממשל האמריקאי העידו בפני היועצים הסעודיים כי הם יתמכו בנסיך אחמד, שהיה סגן שר הפנים במשך כמעט 40 שנים, כיורש פוטנציאלי, לאחר שקיימו התייעצויות רבות. זאת, על אף מערכת היחסים הטובה בהחלט שיש ליורש העצר עם הנשיא טראמפ ויועציו, המגדיר אותו כ"שותף אסטרטגי". 
לא הנסיך אחמד ולא נציגיו הגיבו לדיווחים. פקידים בריאד גם כן סירבו להגיב לדיווחים על בעיות הירושה. בית סעוד מורכב ממאות נסיכים, ושלא כמו מונרכיות אירופאיות טיפוסיות, אין רצף אוטומטי מאב לבנו הבכור. המסורת בסעודיה היא שהמלך ובכירי המשפחה, על שלל ענפיה השונים, יכולים לבחור את היורש שהם רואים בו כראוי להוביל. 

בתוך כך, אתר "Middleeateye" מדווח כי שר החוץ האמריקאי, מייק פומפאו, מחזיק בתוכנית שנועדה להגן על יורש העצר ואביו מפני ההשלכות של פרשת ג'מאל חשוקג'י. פומפאו העביר את התוכניות באופן אישי במהלך פגישה עם יורש העצר ואביו בחודש שעבר בריאד, אמר מקור סעודי, המכיר את השיחות בין הצדדים מקרוב. על פי הדיווח, התוכנית כוללת אופציה להצמיד את רצח העיתונאי על מישהו ממשפחת אל-סעוד, שייתכן ואפילו חף מפשע, על מנת להסית את האש מפני אלו שנמצאים בצמרת משפחת המלוכה. 
עדיין לא נבחר אדם כזה, אמר המקור, ומנהיגי סעודיה צפויים להשתמש בתוכנית הזו רק למקרה שהלחץ על בן סלמאן יהפוך להיות למסוכן מדי. "לא היינו מופתעים אם זה יקרה", אמרו המקורות לאתר. 

כזכור, מעמדו היציב של יורש העצר בן סלמאן במערב נפגע אנושות בעקבות פרשת העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י, שנכנס לקונסוליה הסעודית באיסטנבול לקבל מסמכי גירושין מאשתו ולא חזר ממנה. הפרשה זעזעה את הקהילה הבינלאומית כולה, ועל אף קביעת ה-CIA והערכות המערב, בן סלמן לא הודה כי הוא זה שיזם את הרצח ואף העמיד למשפט בארצו את המעורבים בו.