אתר חדשות טורקי פרסם היום (שלישי) ציטוטים מהקלטת רגעי רצח העיתונאי ג'מאל חשוקג'י. שתי ההקלטות שמהם נלקחו הציטוטים שפורסמו והגיעו לידי העיתון "הברטורק" ממקורות ביטחוניים טורקיים, מתארות את רגעיו האחרונים של העיתונאי לאחר שנכנס לקונסוליה הסעודית באיסטנבול ב-2 באוקטובר.
בהקלטה הראשונה, שנמשכה כשבע דקות, נשמע חשוקג'י צועק על ארבעה חברי החוליה שתקפו אותו: "שחררו את היד שלי, מה אתם חושבים שאתם עושים?"
על פי הדיווח, ארבעת הסעודים הביאו אותו לאחר מכן לחלק אחר בקונסוליה. בהקלטה השנייה, שאורכה הוא ארבע דקות, לא נשמע רק עימות מילולי אלא גם פיזי, שכלל מכות ועינויים כלפי העיתונאי.

"בוגד, אנחנו נסגור איתך חשבון'", נשמע מי שהיה ככל הנראה מפקד החוליה, מאהר מוטרב, מיד עם כניסתו של חאשוקג'י ל"יחידה ב'" של הקונסוליה. גורמים רשמיים בטורקיה דיווחו כי הם הגיעו למסקנה שהקול הזה הוא של מוטרב לאחר התאמתו עם הקלטה של קולו בזמן שעבר במכס בכניסה לטורקיה בשדה התעופה אתא טורק, מספר שעות לפני הרצח.

על פי הדיווח, קולו של מוטרב נשמע גם ב-19 שיחות טלפון מיחידה נוספת בקונסוליה כשהשיחה הראשונה נשמעה כ-13 דקות לאחר כניסתו של חשוקג'י לקונסוליה ונערכה עם יועץ בכיר של יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמן.

בעולם הערבי, ובעיקר בטורקיה, כל תשומת הלב ניתנת כעת לכיוון הבית הלבן, עם הודעתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, במהלך סיורו בקליפורניה, כי הערכת הסי־איי־איי, שלפיה יורש העצר הסעודי הזמין את רצח העיתונאי, היא "מוקדמת מדי". 
 
טראמפ הוסיף כי הוא יקבל את הדוח המלא על חקירת הרצח מידי הסוכנות כבר מחר. "הרצח לא היה צריך לקרות", אמר טראמפ והבהיר כי הדוח ישקף את עמדת ארצות הברית לגבי זהות האחראי לחיסול.
 
כבר ביום שישי הגיע הסי־איי־איי למסקנה שבן סלמאן הוא שהורה לרצוח את העיתונאי בקונסוליה הסעודית באיסטנבול בחודש שעבר. זאת בניגוד לטענת הממשלה הסעודית כי יורש העצר לא היה מעורב ברצח.
 
המסקנה שאליה הגיעו אנשי סוכנות הביון תקשה על מאמצי ממשל טראמפ לשמר את היחסים עם בעל בריתו הקרוב. במסגרת החקירה בחן הסי־איי־איי כמה מקורות מודיעיניים, כולל שיחת טלפון שקיים עם חאשוקג'י אחיו של יורש העצר, חאלד בן סלמאן, שמשמש שגריר סעודיה בארצות הברית. השגריר אמר לחאשוקג'י כי עליו ללכת לקונסוליה הסעודית באיסטנבול כדי לאסוף מסמכים הנוגעים לנישואיו של העיתונאי והבטיח לו שלא יסתכן בעשותו זאת.
 
דוברת שגרירות סעודיה בוושינגטון אמרה כי השגריר וחאשוקג'י מעולם לא דנו בכל מה שקשור לנסיעה לטורקיה והוסיפה כי הטענות של הסי־איי־איי בנושא שקריות. "שמענו ונמשיך לשמוע תיאוריות שונות בלי לראות את הבסיס לספקולציות הללו", אמרה.
 
בינתיים, הטלוויזיה השווייצרית פרסמה פרומו על הדרך שבה נרצח העיתונאי הסעודי, והרשתות החברתיות הערביות סערו בסוף השבוע בעקבות פרסום תמונות מחרידות מטעם "גורמים במודיעין הטורקי", שבהן, על פי הנטען, תועד ביתור גופתו של העיתונאי. התמונות הראו אדם מחזיק מסור חשמלי, וגופה מבותרת וכתמי דם נראו על הרצפה. אתרי חדשות חשפו כי מדובר בסדרה צרפתית בשם ״Braquo״, של התסריטאי ממוצא אלג'יראי עבד א־ראוף דאפרי, שבמהלכה לאחר שאחת הדמויות התאבדה על רקע עוול שנגרם לה, חבריה מרדו בחוק ויצאו למסע נקם.