ארצות הברית הכריזה היום (שלישי) על סנקציות שיוטלו על שישה אנשים ושלושה גופים על מנת לסכל רשת איראנית-רוסית שסיפקה מיליוני חביות נפט לממשלה הסורית, ומימנה בין היתר את חיזבאללה וחמאס. זאת בהמשך לחשיפות רבות של גופי תקשורת בעולם על הברחות דלק ואמצעי לחימה דרך גבול סוריה ולבנון.

שיתוף הפעולה בין הגופים האלו, בתיווך רוסיה כבר נחשף בעבר, ונוכחותה של איראן באזור תורמת להתחזקות חיזבאללה. קיים מתח בין ארה"ב לרוסיה סביב הזירה הסורית, והמעצמות עושות מאמצים על מנת לא להגיע לתקריות צבאיות מסוכנות שיגררו את האזור למלחמה כוללת. 
 
בכירים בארצות הברית אמרו כי רוסיה ביססה את משלוחי הנפט מאיראן לסוריה, ונעשה מאמץ רב על מנת להסתיר את קיום המשלוחים ואת הרווחים מהמסחר בנפט. סטיבן מנוצ'ין, שר האוצר האמריקאי אמר כי "אנו פועלים נגד מזימה מורכבת בה איראן ורוסיה מחזקות את משטר אסד, ומממנות את פעילותן של קבוצות מיליציה איראניות. הבנק המרכזי של איראן ממשיך לנצל את הכלכלה הבין לאומית".

בין החשודים בפרשה הם מוחמד עמר אלשוויקי, חאג'י עבד אל נאסיר הסורים, מוחמד קאסים אלבאסל הלבנוניים ואנדריי דוגייב הרוסי, כמו גם ראסול סאג'ד וחוסיין יאגובי מיאב האיראניים. הסנקציות האמריקאיות שיוטלו על החשודים מונעת מהם לעשות שימוש בנכסיהם שנמצאים תחת שיפוט אמריקאי, ותפורסם אזהרה לגורמי מסחר לא אמריקאיים על מסחר עם החשודים.