סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית, ה-CIA, מחזיקה הקלטות של שיחות טלפון של יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמן, בהן הוא נשמע מורה "להשתיק את ג'מאל חשוקג'י מהר ככל האפשר", כך מדווח היום (חמישי) העיתון הטורקי "הורייט דיילי ניוז".

על פי בעל הטור עבדולקאדיר סלווי, ראש ה-CIA ג'ינה האספל אותתה במהלך ביקורה בטורקיה בחודש שעבר על קיומה של הקלטה כזו בין יורש העצר לבין אחיו חאלד, השגריר הסעודי בארצות הברית.
העיתונאי הטורקי מצטט גורמים, האומרים כי שני גורמים סועדים נשמעים בשיחה כשהם דנים ב"חוסר הנוחות" שגרמה הביקורת הפומבית שהשמיע חשוקג'י נגד הממלכה. עוד כותב סלווי, כי חקירה בינלאומית לגבי הרצח, אם תיפתח, תחשוף עוד ראיות מדהימות, שכן ל-CIA יש עוד הקלטות של שיחות טלפון. 

בתוך כך, סוכנות הידיעות הטורקית אנאדולו, מדווחת כי נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן,עשוי לפגוש את בן סלמן במהלך ועידת ה-G-20, שתתקיים בארגנטינה בסוף החודש. דוברו של הנשיא הטורקי אמר כי "זה יכול לקרות, אנחנו בודקים את תוכנית הוועידה". 
 

שלשום פורסמו ציטוטים מהקלטת רגעי רצח חשוקג'י. שתי ההקלטות שמהם נלקחו הציטוטים שפורסמו והגיעו לידי העיתון "הברטורק" ממקורות ביטחוניים טורקיים, מתארות את רגעיו האחרונים של העיתונאי לאחר שנכנס לקונסוליה הסעודית באיסטנבול ב-2 באוקטובר.
 
בהקלטה הראשונה, שנמשכה כשבע דקות, נשמע חשוקג'י צועק על ארבעה חברי החוליה שתקפו אותו: "שחררו את היד שלי, מה אתם חושבים שאתם עושים?". על פי הדיווח, ארבעת הסעודים הביאו אותו לאחר מכן לחלק אחר בקונסוליה. בהקלטה השנייה, שאורכה הוא ארבע דקות, לא נשמע רק עימות מילולי אלא גם פיזי, שכלל מכות ועינויים כלפי העיתונאי.
 
"בוגד, אנחנו נסגור איתך חשבון'", נשמע מי שהיה ככל הנראה מפקד החוליה, מאהר מוטרב, מיד עם כניסתו של חאשוקג'י ל"יחידה ב'" של הקונסוליה. גורמים רשמיים בטורקיה דיווחו כי הם הגיעו למסקנה שהקול הזה הוא של מוטרב לאחר התאמתו עם הקלטה של קולו בזמן שעבר במכס בכניסה לטורקיה בשדה התעופה אתא טורק, מספר שעות לפני הרצח.

על פי הדיווח, קולו של מוטרב נשמע גם ב-19 שיחות טלפון מיחידה נוספת בקונסוליה כשהשיחה הראשונה נשמעה כ-13 דקות לאחר כניסתו של חשוקג'י לקונסוליה ונערכה עם יועץ בכיר של יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמן.