נשיא איראן חסן רוחאני קרא היום (שבת) במהלך ועידת האחדות האסלאמית השנתית בטהרן לאחדות של האומות המוסלמיות נגד ארצות הברית, "זאת במקום לפרוס שטיח אדום בשביל פושעים". עוד ציין הנשיא האיראני כי "ישראל היא גידול סרטני שנוצר לאחר מלחמת העולם השנייה במזרח התיכון על ידי המערב, על מנת לשרת את האינטרסים שלו".

"היכנעות למערב בראשות אמריקה היא בגידה בדת שלנו ובדורות הבאים באזור. יש לנו בחירה או לפרוס שטיחים אדומים לפושעים, או לעמוד מול אי הצדק ולהישאר נאמנים לנביאנו, לקוראן ולאסלאם", אמר רוחאני בדבריו, אותם כיוון ליריבתו סעודיה, לה ברית קרובה עם ארצות הברית. עוד הוסיף רוחאני לעקוץ את הקשרים בין אמריקה וסעודיה: "אנחנו מוכנים להגן על האינטרסים של העם הסעודי ואנחנו לא מבקשים 450 מיליארד דולר בשביל לעשות כך".

סגן הפרלמנט האיראני, יועצו לשעבר של מחמוד אחמדינג'אד, תקף את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן: "מקבל תמיכה והגנה מישראל על מנת להישאר בכסאו. אין לו בעיה ליישם כל מה שמרצה את הישראלים בתנאי שהוא יישאר בכסא". 
ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, אמר היום בנאום שנשא בשידור וידאו מרצועת עזה בפני הוועידה כי "האויב הציוני הוא האויב מספר 1 של האומה האסלאמית". עוד הוסיף הנייה: "לניצחון הצבאי והפוליטי של עזה על ישראל יהיו השלכות גדולות בהכרעת הקונפליקט. לאויב הציוני יש תוכנית מדממת לגבי ירושלים ואנחנו צריכים להגן על העיר".