"חמאס במצוד אחר משאית, חיפושים אחר חברים בכוח שנותרו בעזה"



עיתון אל-אלח'באר הלבנוני פרסם היום כי בידי חמאס תוצר מודיעיני מהציוד שנותר מאחורי הכוח המיוחד הישראלי שנחשף בחאן יונס, כאשר במקביל חמאס ממתין לשלב השני של ההבנות. על פי הדיווח בלבנון, לאחר שפורסמו תמונותיהם של חברי היחידה, בארגון סבורים שחלק מהם עדיין נמצא בעזה.
 

מקור ביטחוני פלסטיני אמר לעיתון הלבנוני:"המודיעין של ההתנגדות מחפש אחר חברים בחוליה בתוך רצועת עזה מאחר והמשאית הקטנה ששימשה את הכוח המיוחד נותרה בתוך הרצועה, כך על פי מצלמות האבטחה. גורמי הביטחון של חמאס סבורים כי המשאית הייתה בשימוש הכוח המיוחד או סוכנים מקומיים ועדיין עושים מאמצים על מנת לחשוף מטען נוסף עליה כדי להגיע ליתר חברי החוליה ולחשוף פרטים חדשים אודות פעולתם ברצועה".

לכתבה המלאה


הרכב ההרוס בעזה לאחר פעילות צה"ל. צילום: רויטרס



יעלון: "ליברמן גילה שלסיסמאות שהפריח אין שום כיסוי"


שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון תקף מוקדם יותר היום את אביגדור ליברמן, שהתפטר לאחרונה מתפקיד שר הביטחון. באירוע שבתרבות באשכול, התייחס יעלון להבטחת ליברמן לחסל את איסמעיל הנייה במידה ולא יוחזרו השבויים ברצועת עזה ולקריאותיו בחודשים האחרונים להנחית מכה קשה על ארגון חמאס, ואמר כי "שר הביטחון גילה שאין כיסוי לסיסמאות שהפריח לחסל את החמאס. אז עכשיו הוא מסתתר מאחורי הרמטכ"ל באופן ציני. זה הרה אסון בנוגע ליחסים בין המדיני לצבאי".
עוד הוסיף יעלון, שפוטר מתפקיד שר הביטחון לפני שנתיים וחצי בעקבות כניסת ליברמן לממשלה: "שר ביטחון התפטר כי הצבא חשב אחרת? אתה אחראי. אני כשר ביטחון הייתי מוביל בקבינט פעולה או מדיניות בעזה, לפני כן היה דיון אצלי. הרמטכ"ל הסביר, אבל אני הבאתי את זה". בנוגע לפעולת צה"ל שהסתבכה ברצועת עזה, בה נהרג סא"ל מ', אמר: "אני מכיר את הפעילויות האלה גם מהשטח וגם מהדרג המאשר. המבחן הגדול הוא כשהדברים מסתבכים, ואז עומד למבחן הוא אומץ לב, תושיה ודבקות במשימה. יש כאן אירוע בו אנשים עמדו במבחן כשהדברים הסתבכו. אפשר רק לדמיין מה היה יכול לקרות לכוח כזה כשהוא בנחיתות. זה אירוע שעוד ידובר ואני מניח שהוא יובא לוועדת הצל"שים". 

לכתבה המלאה

משה (בוגי) יעלון. סוגר חשבון עם מחליפו בתפקיד. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


דיווח ערבי: דאעש סיני השתלט על משלוח נשק שהיה בדרכו מאיראן לעזה

ארגון הטרור דאעש סיני (המדינה האסלאמית - מחוז סיני) השתלט על משלוח נשק שכלל טילי קורנט וטילים עם טכנולוגיית GPS שהיה בדרכו מאיראן לחמאס ברצועת עזה, כך מדווח עיתון ערבי, בהסתמך על מקורות ביטחוניים במצרים.
 
מקור ביטחוני בקהיר מסר לעיתון ״אל-ג'רידה״ הכווייתי, כי מדובר במשלוח גדול שכניסתו נמנעה לעזה, בהוראת מנהיג דאעש סיני, שלאחרונה ניתק את הקשרים עם חמאס השולט ברצועת עזה.

לכתבה המלאה

טילים איראניים. יכוונו נגד מצרים? צילום: רויטרס


הירי לעבר מתקני שב"ס: שני תושבי ג'לג'וליה נעצרו בנתב"ג

המשטרה עצרה הבוקר בנתב"ג, עם שובם מחו"ל, שני חשודים, תושבי ג'לג'וליה בני 24 ו-27, שנמלטו אתמול לרומניה ונתפסו שם, במעורבות באירועי הירי לעבר מתקני שב"ס בשבוע האחרון. כזכור, אתמול בוצע ירי לעבר מגדל שמירה בכלא איילון, ואף זוהו פגיעות במבנה ובמבנה המפקדה של מתחם בתי הסוהר גבעון בו נמצא כלא איילון.

לכתבה המלאה

כלא איילון. שב"ס נמצא תחת מתקפה. צילום: נאור רהב


ייחקר בארץ או בחו"ל: נחשף מסמך דרישותיו של לבייב תמורת חקירתו

ארבעה ימים לאחר התאבדותה של מזל הדדי, מנהלת החשבונות בחברת LLD של איש העסקים לב לבייב שנחקרה באזהרה בלהב 433 בפרשת "יהלום שחור", נחשף אמש ב"חדשות" מסמך המכיל את דרישותיו של לב לבייב מהמשטרה בתמורה להתייצבותו לחקירה. על פי המסמך, לבייב, שסרב עד עתה להגיע לחקירה בישראל,  נכון להתייצב למסור גרסה מפורטת, יעמיד את עצמו לחקירה בחו"ל או, לחלופין, יגיע לישראל. במהלך חקירתו הוא מבקש לשהות במעצר בית ולהפקיד ערבויות. בתום התקופה כאמור, הוא מבקש שיוכל לשוב לעבודתו בחו"ל.

לכתבה המלאה

מציב תנאים למשטרה. לב לבייב. צילום: יוסי זליגר, פלאש 90
 
גבר בשנות ה-30 נהרג ושניים נפצעו בינוני וקל לאחר שהתנגשו בעמוד

גבר בשנות ה-30 לחייו נהרג אמש ושניים אחרים נפצעו באורח בינוני וקל לאחר שהרכב בו נסעו התנגש בעמוד ברחוב התעשייה בערד. חובשים ופרמידיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ולאחר שביצעו בדיקות רפואיות קבעו את מותו של הגבר. הפצועים, גם הם שני גברים בשנות ה-30, טופלו במקום ופונו לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע כאשר הם סובלים מחבלות.

לכתבה המלאה

זירת התאונה בערד. צילום: תיעוד מבצעי מד"א


דוח חדש בארה"ב: שינויי האקלים יפגעו בכלכלה האמריקאית באורח אנוש

המסמך שמפחיד את האמריקאים: דוח מדעי שפורסם על ידי 13 סוכנויות פדרליות בארה"ב מזהיר מפני השלכות חמורות ביותר של שינויי האקלים על ארה"ב, וגורס כי אם לא יינקטו צעדים משמעותיים על מנת להתמודד עם ההתחממות הגלובלית, המשק האמריקאי ייפגע באופן חסר תקדים. 
 
המסמך, שכולל 1,656 עמודים, מפרט את ההשפעות ההרסניות של שינויי האקלים על הכלכלה, הבריאות והסביבה. במסגרת זו, לפי הדוח, הייצוא האמריקאי ורשתות האספקה האמריקאיות עלולות להיפגע באופן חמור מאסונות טבע עתידיים.