חמישה פגזים שהכילו גז כלור נורו על ידי כוחות המורדים, המגובים על ידי טורקיה, לעבר שכונת אל חאלדייה שבחאלב, כך דיווחה הערב (שבת) סוכנות "סאנא" הסורית. העיר נכבשה מחדשה על ידי כוחותיו של הנשיא הסורי, בשאר אסד, ב-2016, אך קבוצות חמושות ממשיכות להפגיז אותה מאזורים שונים בפרבריה. 

לפי הדיווח, כוחות המתנגדים למשטר עשו שימוש בחומרים כימיים במהלך תקיפתם הערב. על פי משרד ההגנה הרוסי, לאחרונה המפלגה הטורקית האסלאמית העבירה לפחות 20 מכולות שבהן 10 ליטר כלור לסוריה. 

משרד הביטחון הרוסי הזהיר כי ארגון "תחריר אל שאם", המזוהה עם חזית "נוסרה" מתכנן לבצע מתקפה כימית נגד אזרחים בסוריה על מנת לעורר את מדינות המערב ולגרום להם לפעול נגד דמשק. 
כזכור, ארה"ב מדינות מערב אירופה האשימו את כוחותיו של אסד בשימוש בנשק כימי נגד אזרחים בעיירה דומא בשבעה באפריל. משרד החוץ הרוסי טען אז כי מדובר בשמועות שנועדו להצדיק התערבות זרה. בתגובה למתקפה דאז, פגעו צבאות ארה"ב, בריטניה וצרפת במספר מטרות מרכזיות בסוריה.
הקהילה הבינלאומית הביעה דאגה לנוכח השימוש בנשק כימי בסוריה מאז המתקפה בשנת 2013, בה בוצע שימוש בסארין. בעקבות האירוע התחייבה סוריה להשמיד את הנשק הכימי שלה.