"רוסיה מהווה איום גדול יותר על הביטחון הלאומי מאשר קבוצות טרור איסלאמיות גמו אל קאעידה ודאעש", כך הזהיר אמש הרמטכ"ל הבריטי, גנרל מארק קרלטון-סמית, שנכנס לתפקידו ביוני השנה. סמית הוסיף כי בריטניה לא יכולה להיות שאננה ביחס לאיום שמציבה רוסיה

סמית הוביל את החיפושים אחר אוסאמה בן לאדן לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר בארצות הברית, ולאחר מכן הוביל את פעולותיה של בריטניה במערכה נגד דאעש. עכשיו, כאשר האיום של קבוצות איסלאמיות במזרח התיכון הופחתו על ידי שנים של פעולה צבאית בינלאומית מתואמת, ההתמקדות לטענתו צריכה לעבור לרוסיה. 
השגרירות הרוסית בבריטניה תקפו בציוץ ציני בטוויטר את אמירתו של סמית וטענו כי "לרמטכ"ל לא אכפת מדאעש? אסטרטגיה לאומית נהדרת". 


טנקים של צבא רוסיה. צילום: רויטרס


כזכור, רוסיה גונתה פעמים רבים, בין היתר על סיפוחה של קרים והמשך המעורבות בסכסוך באוקראינה, במהלכה גם נתפסה כאשמה על הפלת טיסת MH17, של מלזיה איירליינס. כמו כן, הקרלמין הואשם שימוש בתוקפנות ברשת המקוונת, כולל התערבות בבחירות בארה"ב בשנת 2016 וכן התקפות על מספר אתרים מערביים. 

בנוסף, לפני כחודש רוסיה תרמה לסוריה שלוש מערכות של טילי S-300 של שמונה משגרים כל אחת. כך פרסם מקור צבאי רוסי לסוכנות הידיעות TASS, "ב -1 באוקטובר הועברו לסוריה שלוש מערכות של מערכות S-300 של שמונה משגרים", אמר המקור. בנוסף לכך, העבירה רוסיה 100 טילי קרקע-אוויר לסוריה לכל אחת מהמערכות.

"מערכות אלו היו פרוסות בעבר באחת מהחטיבות הרוסיות, שמשתמשת כיום במערכות S-400 Triumf. מערכות S-300 עברו תיקונים במפעלים רוסיים, הן במצב טוב ומסוגלות לבצע משימות לחימה", אמר המקור, והוסיף כי מערכות S-300 נמסרו לצד הסורי ללא תשלום.