סוכנות החלל האמריקאית נאס"א רושמת הצלחה נוספת, כאשר גשושית המחקר אינסייט (InSight) נחתה הערב (שני) בהצלחה במאדים. הגשושית תעשה היסטוריה במהלך משימתה בת השנתיים בכוכב, בכך שתהיה רכב החלל הראשון שיקדח לעומק האדמה בכוכב האדום על מנת להבין את הרכב הקרקע ואת הפעילות הסייסמית. 

מהנדסים במעבדה להנעה סילונית בנאס"א אמרו כי הנחיתה המוצלחת אושרה על ידי אותות שהועברו לכדור הארץ מאחד משני הלווינים הזעירים שהוקשו יחד עם InSight ועפו מעל מאדים בזמן הגעת הגשושית לכוכב. חברי צוות בקרת המשימה פרצו בתשואות והריעו בהקלה כאשר קיבלו את הנתונים על כך שהגשושית שרדה את הירידה המסוכנת אל שטח מאדים. הנחיתה הביאה לסיומו מסע בן שישה חודשים של כ-301 מיליון מייל (548 מיליון קילומטר) מכדור הארץ, מאז שוגרה הגשושית מקליפורניה בחודש מאי האחרון. 

 

אינסייט, ששוגרה כאמור בחודש מאי השנה, אמורה להישאר במקום הנחיתה על קו המשווה של הכוכב. היא צפויה לקדוח בבטן האדמה ולהשתמש במגוון מכשירים שיאפשרו לפענח את הרכב הקרקע הסלעית בעבר ובהווה וירגישו את רעידות האדמה בכוכב. 

המדענים מקווים כי הנתונים יסייעו להבין את התפתחותם של מאדים ושל כוכבי לכת סלעיים אחרים במערכת השמש, כדוגמת הכוכב שלנו. "אינסייט תבחן את החלק הפנימי של מאדים, תבדוק סימנים חיוניים של הכוכב, את הדופק ואת הטמפרטורה. זה הופך את אינסייט למשימה הראשונה שתבצע למאדים בדיקה מקיפה מאז הכוכב נוצר לפני 4.5 מיליארד שנה", נמסר מנאס"א ביום השיגור.