נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, איים הלילה (רביעי) בראיון ב"וושינגטון פוסט" לבטל את פגישתו המתוכננת עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בפסגת ה-G20 שתתקיים השבוע בארגנטינה, זאת בעקבות העימות הימי בין צבא רוסיה לחיל הים האוקראיני. בנוגע להשארת הכוחות האמריקאים במזרח התיכון, ציין טראמפ כי מחיר הנפט הנמוך הוא סיבה טובה לנסיגה, עם זאת אמר: "סיבה טובה להישאר היא ישראל. נפט נעשה סיבה פחות ופחות טובה מאחר ואנחנו מייצרים נפט בעצמנו יותר מאי פעם. פתאום הגענו לנקודה שבה אנחנו לא חייבים להישאר שם".


טראמפ אמר כי הוא עדיין ממתין לקבל את הדוח המלא העוסק במתקפה על כלי השיט האוקראינים בים השחור, בה נפצעו מספר אנשי צוות אוקראינים. "אולי לא אקיים את הפגישה עמו", אמר טראמפ לפוסט, והסביר: "אני לא אוהב את התוקפנות הזו, אני לא רוצה אותה בכלל". 
שלשום אישר הפרלמנט באוקראינה את החלתו של משטר צבאי במדינה למשך כ-30 יום בעקבות העימות הימי עם רוסיה. נשיא אוקראינה, פטרו פורושנקו, הכריז מעט קודם לכן על מצב חירום למשך חודשיים, לאחר ששירות הביטחון הרוסי פתח באש והשתלט על שלושה כלי שיט של חיל הים האוקראיני בים השחור. 

 
הפגיעה בכלי השיט האוקראיני. צילום: רויטרס
הפגיעה בכלי השיט האוקראיני. צילום: רויטרס

זמן קצר לפני כן התכנסה מועצת הביטחון של האו”ם לדיון חירום בעניין, לבקשת שתי המדינות. מוסקבה, מצדה, טוענת כי מדובר ב”פרובוקציה מתוכננת בקפידה” על ידי אוקראינה, שנועדה להביא לסנקציות נוספות נגד רוסיה

שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, הזהירה את רוסיה בדיון החירום, והדגישה כי השתלטותה של רוסיה על שלושת הספינות האוקראיניות היא "הפרה שערורייתית של שטחים אוקראיניים ריבוניים" ו"פעולה יהירה שהקהילה הבינלאומית חייבת לגנות".
 
לדבריה, "כפי שאמר טראמפ פעמים רבות, ארה"ב הייתה מקדמת בברכה מערכת יחסים נורמלית עם רוסיה, אבל פעולות כאלו אינן מאפשרות זאת. ארה"ב תמשיך בסנקציות שלה נגד חצי האי קרים שתחת שליטת רוסיה, והסלמה רוסית נוספת מהסוג הזה רק תחריף את המצב ותערער עוד יותר את מעמדה של רוסיה בעולם ותפגע ביחסים בין המדינות".